- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ایلان ماسک جاسوسی از خودروهای تسلا در چین را تکذیب کرد

مدیر عامل تسلا مدیرعامل شرکت تسلا می‌گوید دولت آمریکا به داده‌های خودروهای برقی ساخت این شرکت دسترسی ندارد و هرگونه خبری در این زمینه کذب است.

 

*** تکذیب جاسوسی از خودروهای تسلا در چین 

 

به گزارش پژواک [1]، ایلان ماسک که دیروز به صورت مجازی در یک کنفرانس اقتصادی سطح بالا در چین به نام مجمع توسعه چین یا سی دی اف شرکت کرده بود، اظهار داشت:

تسلا هرگز اطلاعات خودروهای فروخته شده خود در چین و هیچ کشور دیگری در جهان را در اختیار دولت آمریکا قرار نداده است.

اظهارات ایلان ماسک پس از آن صورت می‌گیرد که چین به علت نگرانی‌های امنیتی استفاده پرسنل نظامی و کارکنان برخی شرکت‌های دولتی را از تولیدات تس‍لا ممنوع کرد.

دولت چین بیم دارد که اطلاعات خصوصی [2] مالکان خودروهای برقی تسلا و به خصوص عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های این خودروها در اختیار دولت و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرد.

 

مدیر عامل تس‍لا در این مورد، گفت:

درگیر شدن یک شرکت تجاری در جاسوسی از مشتریانش چه در چین و چه در آمریکا تأثیر منفی بر آن شرکت خواهد گذاشت و این تأثیرات بسیار بد خواهند بود.

اگر تس‍لا از خودروهای خود برای جاسوسی در دیگر کشورها [3] استفاده کرده بود، فعالیتش در این کشورها متوقف می‌شد و همین مساله برای ما انگیزه مهمی است تا اطلاعات مشتریانمان را محرمانه نگه داریم.

 

*** فعالیت‌های تسلا در چین

 

به گزارش پژواک [1]، تسلا فعالیت‌های گسترده‌ای در چین دارد و در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار موافقت مقامات چین برای تأسیس کارخانه‌ای را در شانگهای با مالکیت ۱۰۰ درصدی تس‍لا و بدون حضور سرمایه گذار محلی به دست آورد.

تا به حال به هیچ شرکت خودروساز خارجی در چین چنین اجازه‌ای داده نشده است. بانک‌های دولتی چین نیز هزینه تکمیل این طرح را تقبل کردند.

در سال گذشته یک چهارم خودروهای تولیدی تس‍لا در جهان یعنی حدود ۵۰۰ هزار دستگاه اتومبیل تسلا در چین به فروش رفت. تس‍لا هم اکنون به دنبال تولید خودروی مدل ۳ سدان و مدل وای کامپکت خود در چین است.

 

 

انتهای پیام///