- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

آمریکا از اینترنت ماهواره‌ای استفاده نظامی می‌کند

نیروی هوایی ارتش آمریکا قصد دارد از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک جهت تسهیل دسترسی به اینترنت در مراکز فرماندهی و هواپیماهای نظامی بهره بگیرد. 

 

*** استفاده نظامی آمریکا از اینترنت ماهواره‌ای

 

به گزارش پژواک [1]، یکی از پیمانکاران نیروی هوایی ارتش آمریکا به نام Ball Aerospace قصد دارد آنتن‌هایی نیم کره‌ای بسازد که بر روی جنگنده‌های آن قابل نصب بوده و دسترسی [2] به اینترنت را نیز تسهیل می‌کنند.

همچنین این شرکت ایستگاه‌هایی زمینی برپا می‌کند تا روند تبادل اطلاعات [3] بین هواپیماها و مراکز کنترل زمینی ارتش تسهیل شود.

Ball Aerospace اعلام کرده که برای تأسیس این ایستگاه‌ها در حال همکاری با اسپیس ایکس است و آنتن‌های نیم کره‌ای آن ارتباط با ماهواره‌های خدمات [4] اینترنتی استارلینک، هواپیماهای نظامی و مراکز کنترل زمینی را ممکن می‌کند.

هزینه ارائه این خدمات توسط آزمایشگاه [5] تحقیقات نیروی هوایی ارتش آمریکا [6] تأمین می‌شود که برنامه‌ای موسوم به اینترنت فضایی تجاری را پیگیری می‌کند.

Ball Aerospace در گام اول بودجه‌ای ۹.۷ میلیون دلاری را برای پیشبرد [7] طرح مذکور دریافت کرده است. در حال حاضر تجهیزاتی در ردموند واشنگتن برای آزمایش کارایی این خدمات برپا شده است. مرحله بعدی این تحقیقات در کالیفرنیا [8] انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///