- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای جهان رونمایی شد

یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی کرده که از راه دور کنترل می‌شود و در سال جاری در مسابقات شرکت می‌کند.

 

*** رونمایی از نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای جهان 

 

به گزارش پژواک [1]، نخستین خودروی پرنده مسابقه‌ای با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت رونمایی شده و قرار است در یک رویداد جدید در سال جاری شرکت کند.

طبق بیانیه شرکت آلادا آئروناتیکز خودروی پرنده مذکور ایر اسپیدر (Airspeeder) به وسیله یک اپراتور [2] از راه دور کنترل می‌شود و قادر است به طور عمودی از روی زمین بلند شود و فرود بیاید.

قدرت موتور آن نیز ۹۶ کیلووات و وزن آن بدون خلبان ۱۰۰ کیلوگرم است.

در نخستین مجموعه مسابقات [3] جهانی، این وسیله نقلیه از راه دور کنترل می‌شود که در حقیقت یک بستر آزمایشی برای مجموعه مسابقات سرنشین [4] داری است که در ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد.

شرکت سازنده خودروی پرنده مسابقه‌ای در جنوب استرالیا [5] قرار دارد و بیش از ۳ سال صرف توسعه آن کرده است. قرار است در نخستین مرحله مسابقات [6] که سال جاری برگزار می‌شود، ۱۰ خودروی پرنده یکسان شرکت کنند.

 

*** فناوری ایر اسپیدر

 

به گزارش پژواک [1]، ایر اسپیدر شامل فناوری‌های مختلفی است که تاکنون در هیچیک از خودروهای برقی پرنده مشاهده نشده است.

این فناوری‌ها عبارتند از لیدار، سیستم‌های رادار اجتناب از برخورد که یک میدان [7] نیرومجازی دور وسیله نقلیه پرنده ایجاد می‌کند. علاوه بر آن چارچوب خودرو نیز از فیبرکربنی است که محکم، سخت و سبک است.

قبل از آغاز مسابقات بین‌المللی [8] در سال جاری، خودروهای پرنده مذکور آزمایش می‌شوند.

 

 

انتهای پیام///