- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اندازه‌گیری ضربان قلب و سرعت تنفس با دوربین گوشی‌های هوشمند

گوگل با اعمال تغییرات نرم‌افزاری در برنامه فیت خود، اندازه‌گیری ضربان قلب و سرعت تنفس را با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند ممکن کرده است.

 

*** اندازه‌گیری ضربان قلب دوربین گوشی

 

به گزارش پژواک [1]، در سال‌های اخیر مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند [2] زیادی برای اندازه‌گیری علائم حیاتی بدن تولید شده‌اند، اما گوگل روشی خلاقانه را برای انجام این کار با استفاده از اپلیکیشن گوگل فیت بر روی گوشی اندرویدی پیکسل [3] مورد استفاده قرار داده است.

گوگل فیت از ویدئوی ضبط شده از افراد با استفاده از دوربین گوشی برای اندازه‌گیری نبض نوک انگشت افراد و در نهایت ضربان قلب اشخاص بهره می‌گیرد.

در این روند از فلاش ال ای دی دوربین [4] هم استفاده می‌شود. همین روش برای اندازه‌گیری [5] سرعت تنفس کاربران در هر دقیقه نیز قابل استفاده است.

برای افزایش دقت محاسبات [6] انجام شده که با استفاده از ویدئوی گرفته شده از سینه به بالای افراد صورت می‌گیرد، اشخاص باید از استفاده از هرگونه اشیای تزئینی، اعم از گردن آویز و غیره خودداری کنند.

 

*** درک کلی از میزان سلامت

 

به گزارش پژواک [1]، گوگل تاکید کرده که این روش جایگزینی برای بررسی‌های [7] دقیق پزشکی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها محسوب نمی‌شود و تنها به افراد کمک می‌کند درکی کلی از میزان سلامت خود پیدا کنند و در صورت مشکوک بودن شرایط برای مراجعه سریع به پزشک [8] اقدام کنند. این شرکت افزوده که داده‌های مذکور بر روی سرورهای این شرکت هم ذخیره نمی‌شود.

 

 

انتهای پیام///