- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

همراه اول، نخستین اپراتور بهره‌بردار از سرویس‌های هوشمند ۵G

با پیاده‌سازی فناوری نسل پنجم در شبکه همراه اول، این اپراتور می‌تواند به راحتی امکان اتصال کاربران شخصی و سازمانی به پلتفرم‌هایی که در دیتاسنترها و سرور‌های داخل کشور و این اپراتور میزبانی می‌شود را فراهم کند.

 

*** همراه اول، نخستین اپراتور بهره‌بردار از سرویس‌های هوشمند ۵G

 

به گزارش پژواک [1]، تست واقعیت مجازی با بارگذاری در دیتاسنتر مجازی سازی شده و در بستر شبکه تجاری همراه اول و در حضور اصحاب رسانه در بستر شبکه ۵G انجام شد که تلاشی برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی است.

واقعیت مجازی کاربردهای مختلفی از جمله سرگرمی و حوزه آموزش دارد. برای آگاهی از اهمیت شبکه ۵G و واقعیت مجازی با مدیر اجرایی پروژه آن گفتگو کردیم.

 

*** رونمایی از سرویس‌های واقعیت مجازی و بازی آنلاین

 

رئیس اداره راهبردهای فناوری همراه اول با اشاره اینکه پروژه ۵G نسبت به سایر شبکه‌ها از نظر خلق ارزش متفاوت است، اظهار داشت:

تمرکز اصلی و خلق ارزش در شبکه‌های نسل دو ، سه و ۴ در حوزه B2C بوده است و در واقع اپراتور با در اختیار گذاشتن سیمکارت و امکان اتصال به مشترکین، سرویس‌های پایه از قبیل مکالمه و دیتا ارائه می‌کردند، اما در شبکه نسل پنجم خلق ارزش اصلی اپراتور در کنار تقویت ظرفیت سرویس دیتا ارائه سرویس‌های جدید مختلف به سازمان‌ها خواهد بود.

این سرویس‌های سازمانی نیازمند نوآوری در مدل‌های کسب و کار موجود اپراتورها خواهد بود.

سهم اپراتور از این بازار عمدتا از طریق فراهم کردن بستر اتصال بوده و از آنجایی که درآمدزایی از طریق سرویس‌های موجود در شبکه ۵G چندان صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌تواند تضمین‌کننده بازگشت سرمایه باشد، به همین دلیل باید اپراتور فراتر از ارائه خدمات کانکتیویتی رود.

این رویکرد در استراتژی همراه اول قرار گرفته و در همین راستا ارائه سرویس‌های واقعیت مجازی و بازی آنلاین در بستر شبکه دیتاسنتر و ۵G همراه اول رونمایی شد و می تواند در اختیار ارائه دهندگان و مشتریان قرار گیرد.

 

*** درآمدزایی از طریق ایجاد امکان اتصال مشترکین 

 

وی با بیان اینکه اپراتورها در نسل‌های موجود شبکه‌های موبایل، تاکنون بیشتر از طریق ایجاد امکان اتصال مشترکین درآمدزایی می‌کرده‌اند، یادآور شد:

همراه اول در سال ۹۵ تجاری سازی شبکه نسل چهارم را به صورت گسترده آغاز و همزمان با آن مطالعات شبکه ۵G با هدف تسلط به این فناوری، با کمک دانشگاه‌های صنعتی شریف و تربیت مدرس را نیز شروع کرد.

در شبکه ۵G برای خلق ارزش باید محتوا هم ایجاد شود، برخی شرکت‌ها در صورتی که ارتباط با سرعت بالا و تاخیر پایین برای آنها ایجاد شود، می‌توانند با تولید محتوای مناسب، خلق ارزش و درآمدزایی خوبی داشته باشند.

 

*** میزبانی محتوا و دریافت سرویس از شبکه دیتاسنتر

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس اداره راهبردهای فناوری همراه اول در پایان با اشاره به اینکه شبکه ۵G مجموعه‌ای از فناوری‌های مختلف است که به بیان ساده در گام نخست در قالب eMBB افزایش سرعت و کاهش تاخیر را در پی خواهد داشت، اظهار کرد:

در چند سال آینده سرویس هایی از قبیل VR، AR و… هم توسعه می یابد.

میزبانی محتوا و دریافت سرویس [2] از شبکه دیتاسنتر و ۵G همراه اول، این امکان را در اختیار شرکت‌ها و پلتفرم‌های داخلی ارائه سرویس‌های دیجیتال [3] قرار می‌دهد که همزمان با کاهش هزینه‌های هاستینگ و افزایش امنیت، از قابلیت‌های منحصر به فرد اپراتور در ایجاد ارتباط پایدار، با سرعت بالا و تاخیر پایین بهره‌مند شوند.

بنابراین همراه اول توسعه و ارائه خدمات دیتاسنترهای خود را به موازات شبکه [4] موبایل خود در برنامه دارد.

موج

 

 

انتهای پیام///