- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

شکایت از آمازون به اتهام نژادپرستی

یک مدیر زن سیاه پوست در شرکت آمازون از این فروشگاه اینترنتی به دلیل تبعیض و استخدام سیاه پوستان در موقعیت‌های شغلی رده پایین و ارتقای شغلی کندتر آنها در مقایسه با کارکنان سفیدپوست، شکایت کرد.

 

*** شکایت از آم‍ازون به اتهام نژادپرستی

 

به گزارش پژواک [1]، یک مدیر زن سیاه پوست در شرکت آم‍ازون از این فروشگاه اینترنتی به دلیل تبعیض و استخدام سیاه پوستان در موقعیت‌های شغلی رده پایین و ارتقای شغلی کندتر آنها در مقایسه با کارکنان سفیدپوست، شکایت کرد.

این شکایت از سوی شارلوت نیومن، مدیر توسعه کسب و کار در واحد خدمات وب آمازون مطرح شده است. وی اعلام کرد با وجود تعهد آمازون برای مقابله با نژادپرستی و اظهارات همبستگی از سوی جف بزوس، مدیرعامل آم‍‍ازون، در این شرکت یک الگوی نظامند از تبعیض غیرقابل عبور وجود دارد.

آمازون اعلام کرد درباره این ادعاها تحقیق می‌کند و برای ایجاد یک فرهنگ منصفانه تلاش می‌کند و تبعیض برای این شرکت قابل اغماض نیست.

این شرکت اعلام کرد ادعاهای مطرح شده منعکس‌کننده تلاش‌ها یا ارزش‌های ما نیست.

شکایت این مدیر زن سیاه پوست در دادگاه فدرال واشنگتن دی‌سی تنظیم شده است.

 

*** شکایت برای دنبال دریافت خسارت از آمازون

 

نیومان که دانش آموخته مدرسه بیزنس هاروارد و مشاور سابق سناتور کوری بوکر است، اعلام کرد آمازون در سال ۲۰۱۷ وی را برای شغلی پایینتر از آنچه صلاحیتش تایید شده بود، استخدام کرد و ترفیع وی به پست مدیر ارشد را دو سال و نیم به تاخیر انداخت.

وی همچنین یک سرپرست مرد را به رفتارهای نژادپرستانه و یک همکارش را به آزار و اذیت متهم کرد.

هر دو مرد به عنوان متهمان در این شکایت نام برده شده‌اند که سرپرست [2] مذکور تحت یک برنامه تعلیمی قرار می‌گیرد در حالی که همکار این زن اخراج شده است.

نیومان به دنبال دریافت خسارت [3] از آم‍ازون است.

 

*** همه علیه آمازون

 

به گزارش پژواک [1]، آمازون پیش از این از جنبش زندگی سیاهان اهمیت دارد حمایت کرده بود.

همچنین اندی جاسی، مدیر واحد رایانش ابری آم‍‍ازون که قرار است به عنوان مدیرعامل [1] جانشین بزوس شود، در سپتامبر در کنفرانس کارآفرینی [4] شبکه کارمندان سیاه پوست سخنرانی [5] کرده بود.

سایت خبری ریکود هفته گذشته درباره ادعاهای نابرابری نژادی [6] در بررسی عملکرد و ارتقای کارکنان آم‍ازون گزارش داده بود.

آمازون همچنین با شکایت‌هایی روبرو است که مدعی هستند با کارکنان در مدیریت پاندمی ویروس کرونا [7] در تاسیساتش بدرفتاری کرده است.

 

 

انتهای پیام///