- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تلاش همراه اول در راه‌اندازی و توسعه شبکه شاد ستودنی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش همراه اول در راه‌اندازی و توسعه شبکه شاد را ستودنی و قابل تقدیر دانست.

 

 

 *** عملکرد همراه اول در راه اندازی و توسعه شبکه شاد

 

به گزارش پژواک [1]، محمد جواد آذری جهرمی در همایش رونمایی از کاربست‌های ۵g در ایران با اشاره به راه‌اندازی شبکه شاد با تلاش و همراهی صمیمانه [2] همراه اول، اظهار داشت:
تلاش‌های [2] آقای دکتر اخوان و همکارانشان در همراه [3] اول و راه‌اندازی شبکه شاد کار بسیار ارزشمندی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه نیز با اشاره به تلاش‌های [3] همراه اول در سایر حوزه‌های [4] فناوری، تاکید کرد:
تلاش همراه اول در بومی‌سازی فناوری‌های دیجیتال ارزشمند [2] است.

 

 

*** مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G

 

به گزارش پژواک [1]، مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران صبح روز یکشنبه ۶ مهرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور بازیگران اصلی حوزه ICT و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در مطالعه و پیاده سازی نسل [5] پنجم تلفن همراه در ایران با امضای سه تفاهم‌نامه [5] همکاری اقدامات [5] عملی خود برای ارائه خدمات مبتنی بر ۵G در ایران را آغاز کرد.

تفاهم‌نامه نخست که به صورت چهارجانبه بین همراه اول، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال به امضا رسید، در حوزه «۵G،IoT و هوش مصنوعی» با موضوع [5] حمل‌ونقل هوشمند، سلامت هوشمند، شهر هوشمند، انرژی و صنعت و معدن بود.

تفاهم‌نامه دوم، چهارجانبه و بین هم‍راه اول، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران با هدف توسعه فناوری‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه‌های مخابراتی نسل‌های پنجم و آینده بود.

آخرین تفاهم‌نامه نیز به شکل [4] چهارجانبه بین همراه اول، دانشگاه علوم [4] پزشکی شهید بهشتی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی ریاست جمهوری با تأکید بر توسعه راهکارها و زیرساخت‌های خدمات ۵G و توجه به مقوله‌های سلامت و پزشکی هوشمند، جراحی – پزشکی – مانیتورینگ از راه دور منعقد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام///