- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تاکید مدیر عامل همراه اول بر بومی سازی نسل ۵ اینترنت با ظرفیت دانشگاه‌های کشور/ نیاز اصلی کشور تامین محتوا منطبق با رشد فناوری است

مدیر عامل همراه اول ضمن تاکید بر بومی‌سازی نسل ۵ اینترنت با ظرفیت دانشگاه‌های کشور، نیاز اصلی کشور در حال حاضر را تامین محتوا منطبق با رشد فناوری دانست.

 

*** نسل پنجم تلفن همراه

 

به گزارش پژواک [1]، مهدی اخوان بهابادی در مراسم [2] رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران با بیان اینکه فناوری نسل پنجم تلفن همراه [3] دارای دو ویژگی کلیدی تأخیر کمتر و سرعت بالاتر است، اظهار کرد [2]:

حدود یک سال و نیم پیش تستی را در شبکه همراه اول برای سرعت بالای یک گیگابیت [2] بر ثانیه داشتیم؛ بعد از مراسم با خودمان [3] فکر کردیم اگر این فناوری به بهره‌برداری گسترده و تجاری برسد، چه موضوعاتی حادث خواهد شد و پیامدهای آن چه خواهد بود.

اولین موضوع «مصرف ترافیک» و سپس مقوله محتواست. زمانیکه ترافیک مصرفی مردم ظرف یک سال با رشد ۸۰ درصدی مواجه می‌شود، جایی در کشور باید باشد که درباره نحوه ورود به نظام محتوایی، فکر کند.

 

مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه اپراتورها تنها بستر ترافیکی را در اختیار دارند و نقشی در نظام محتوایی ندارند و تنها وزارت ارتباطات است که فناوری نسل پنجم را پیگیری می‌کند، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد همچون گذشته در شورای عالی فضای مجازی پیگیر مشخص شدن متولی بحث محتوا در کشور باشد.

 

 

 

*** شبکه شاد

 

وی از شبکه آموزش دانش آموزی شاد که با حمایت [2] وزارت ارتباطات و همراه اول به بهره‌برداری [2] رسید، به عنوان نمونه‌ای از بسترهای پرترافیک کشور یاد کرد و گفت:

با وجود اینکه فقط دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته، اما پهنای باند مصرفی در این سامانه [4] به ۲۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده که عدد بسیار بزرگی است.

حالا تصور کنید سالی چندصد درصد رشد ترافیک مصرفی [2] در شبکه [4] ارتباطی کشور داشته باشیم؛ یقینا باید فکری برای نظام محتوایی کشور کرد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزارتخانه‌ای تخصصی، باید به موقع چاره‌اندیشی و پیش‌بینی [2] کند تا با علم به موضوع نسل پنجم ورود کنیم و این را هم در نظر داشته باشیم که اغلب حوزه‌های محتوایی به موقع [4] واکنش نشان نمی‌دهند.

 

مدیر عامل همراه اول در پایان با تأکید بر اینکه در همراه اول مقوله بومی‌سازی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، ابراز کرد:

ما در همراه اول مصمم هستیم، تحقیقات، توسعه و طراحی مقولات مرتبط با نسل۵ را با ظرفیت دانشگاهی پیش ببریم.

 

 

*** مراسم رونمایی از کاربست های ۵G

 

به گزارش پژواک [1]، مراسم رونمایی از کاربست های «۵G» در ایران ۶ مهرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور بازیگران اصلی حوزه ICT و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام///