- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

افتتاح سایت‌های ۵G همراه اول در مشهد

عصر امروز طی مراسمی در مشهد مقدس دو سایت ۵G همراه اول افتتاح می‌شود.

 

*** سایت‌های ۵G همراه اول در مشهد افتتاح می‌شود

 

به گزارش پژواک [1]، امروز دوشنبه ۴ اسفندماه، همزمان با میلاد باسعادت امام محمد تقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت ۵G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.
در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات [2] و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران ه‍مراه اول و مخابرات ایران حضور دارند از دو سایت ۵G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت ۵G ه‍مراه اول قرار می‌گیرند.
مشترکان ه‍مراه اول که دارای گوشی ۵G هستند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی [3] ۵G ندارند از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.
همراه اول بحث فناوری ۵G در ایران را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده و راه‌اندازی تجاری و عمومی سایت‌های ۵G ، بدلیل توجه ویژه به تمرکززدایی و عدالت [1] ارتباطی از مشهد مقدس شروع شده است.
بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشور در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام///