- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تجهیز ۲۷ روستای شهرستان‌های فارس به اینترنت پرسرعت اپراتور همراه اول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از تجهیز ۲۷ روستای شهرستان‌های فارس به اینترنت پرسرعت اپراتور همراه اول خبر داد.

 

*** خلق فرصت‌های جدیدی در روستاها

 

به گزارش پژواک [1]، مهرداد سهرابی ضمن فواید با تجهیز روستاها و مناطق دوردست به اینترنت پهن باند، اظهار داشت: 

با تجهیز روستاها و مناطق دوردست به اینترنت پهن باند، علاوه بر ایجاد دسترسی روستاها به خدمات ضروری دولت از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات، فعالیت‌ها و فرصت‌های جدیدی در روستاها خلق خواهد شد.

ارتباطات سیار به طور کلی و باند پهن به طور خاص، تاثیر ویژه‌ای بر اقتصاد مناطق روستایی دارد و باعث شده است اهالی روستا صرف نظر از موقعیت مکانی خود بتوانند با چند کلیک به مشتریان بالقوه برای عرضه محصولات و خدمات خود در شهرها متصل شوند و علاوه بر فروش محصولات خود با قیمت مناسب و بدون واسطه در بازار، زمینه اشتغال پایدار و کاهش هزینه‌های خود را فراهم کنند.

 

*** مزایا دسترسی به شبکه پهن باند و شبکه ملی اطلاعات

 

وی دریافت خدمات ضروری عمومی مانند سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکداری الکترونیک را از دیگر مزایا و دستاوردهای دسترسی به شبکه پهن باند و شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت:

در نتیجه اقدامات توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای پرکردن شکاف دیجیتالی و دسترسی همگانی در روستاها و مناطق دورافتاده رخ داده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در ادامه، تصریح کرد:

در همین راستا در هفته گذشته، ۲۰ روستای دیگر در شش شهرستان استان با جمعیت دو هزار و ۶۴۷ خانوار، بالغ بر ۹ هزار نفر، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت (USO) به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

 

وی محل اجرای این سایت‌ها را برشمرد و افزود:

محل اجرای این سایت‌ها را در روستاهای تیرازجان، گل بابکان، له چرا، بکر علیا، بکر سفلی، گره نظرآباد در شهرستان رستم، روستاهای جوالیقان، گیخ، سیریزجان، کانرود و سویس در شهرستان کازرون، روستاهای حسین آباد سرگر، تل بخصی، سرتل، سرگر در شهرستان فیروزآباد، روستاهای خانی یک، آبنو و پهناپهن [2] در شهرستان فراشبند، روستای شهرک خلیل آباد در شهرستان زرین دشت [3] و روستای شهرک وزیره در شهرستان نی ریز اعلام کرد.

 

*** تجهیز روستای شهرستان‌های فارس به اینترنت پرسرعت اپراتور اول

 

به گزارش پژواک [1]، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به تجهیز ۲۷ روستای شهرستان‌های فارس به اینترنت پرسرعت اپراتور اول، اظهار کرد:

هفت روستای نصیرآباد، قلعه نو، شاابوذکریا، محمدآباد [2]، نصرت آباد، طاهونه و شهرک غدیر از توابع شهرستان داراب با جمعیت یک هزار و ۸۱۷ خانوار، بالغ بر شش هزار و ۶۰۰ نفر، نیز توسط اپراتور اول تلفن همراه به شبکه پهن باند سیار مجهز شدند.

 

 

انتهای پیام///