- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

افتتاح دومین نمایشگاه بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات

دومین رویداد معرفی دستاوردهای بومی‌سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات باتوجه به اهمیت نقش بومی‌سازی تجهیزات و ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه ICT آغاز به کار کرد.

 

*** هدف از برگزاری نمایشگاه 

 

به گزارش پژواک [1]، دستاوردهای بومی‌سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات با‌توجه به اهمیت نقش بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های زیرساخت اطلاعاتی و ظرفیت‌های موجود در کشور از امروز ۳ اسفندماه به مدت ۲ روز در محل پژوهشگاه ICT به نمایش [2] گذاشته می‌شود.

پیش از این در شهریورماه ۹۹ نخستین نمایشگاه بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق شعار سال جهش تولید در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.

هم اکنون دومین دوره این رویداد با هدف ارتقای سطح باور ملی در امکان پذیر بودن کاهش وابستگی در حوزه فناوری‌های پیشرفته با وجود انحصار تولید [1] تجهیزات اکتیو پیشرفته زیرساخت [3] اطلاعاتی مانند سرورها و ذخیره‌سازها در تعداد معدودی از کشورها و شرکت‌های خارجی در حال برگزاری است.

 

*** دیگر اهداف این رویداد

 

نمایش توانمندی‌های صنایع داخلی در بومی‌سازی و داخلی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های نرم افزاری برای مشتریان کلان نظیر اپراتورهای ارتباطی، بانک‌ها و سایر صنایع و نیز افزایش سهم [4] بیشتر بازار داخلی توسط آنها و امکان ارزیابی بی واسطه از میزان تحقق اصل استقلال و بومی‌سازی تجهیزات مندرج در سند تبیین الزامات و معماری شبکه ملی اطلاعات برای مسئولین ذیربط از جمله مرکز ملی فضای مجازی و اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی از دیگر اهداف این رویداد عنوان شده است.

طبق اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آشنایی مسئولان با مشکلات و موانع سرمایه گذاری بومی سازی و تولید تجهیزات و ارائه راهکارهای لازم و تنظیم آن در نقشه راه توسعه متوازن زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور و تشویق شرکت‌های داخلی برای فعال‌سازی بخش‌های تحقیق و توسعه برای افزایش کیفیت و فراهم آمدن زمینه رقابت سالم، از جمله اهداف برگزاری [5] این رویداد است.

 

*** شرکت‌های حاضر در نمایشگاه

 

به گزارش پژواک [1]، این نمایشگاه با دعوت از شرکت‌های منتخب در زمینه تولید تجهیزات اکتیو [6] و پسیو پیشرفته، سامانه‌های نرم افزاری تخصصی مراکز داده، خدمات ابری و دارندگان مراکز داده بزرگ دارای نوآوری توسط دبیرخانه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سندیکای صنعت مخابرات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اتحادیه [7] صادرکنندگان صنعت مخابرات و با میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال برگزاری است.

در حاشیه این نمایشگاه نیز یک سلسله گفتگوهای تخصصی حول محور توسعه مراکز داده، موانع سرمایه‌گذاری در بخش مراکز داده و تولید تجهیزات پیشرفته با حضور مسئولان ذیربط برگزار و مستندسازی و جمع‌بندی آن به صورت نقشه راه و فهرستی از راهکارها همراه با تقسیم کار ملی، مدون و در گام‌های بعدی پیگیری خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///