- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

خودروی پرنده با بال‌های تاشو مجوز پرواز گرفت

یک تولیدکننده خودروی پرنده، مجوز پرواز سازمان فدرال هوانوردی آمریکا را برای پرواز به دست آورده است.

 

*** مجوز پرواز برای خودروی پرنده

 

به گزارش پژواک [1]، سازمان فدرال هوانوردی آمریکا [1] مجوز پرواز با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت برای یک خودروی پرنده صادر کرده است.

شرکت «ترافیگورا ترنزیشن» مجوز مخصوص هواپیمای سبک را دریافت کرده و می‌تواند پرواز کند.

البته یک نسخه پرنده این وسیله نقلیه برای استفاده خلبانان و مدارس پرواز در دسترس است اما یک سال طول می‌کشد تا استفاده از اجزای این خ‍ودرو در خیابان‌ها قانونی [2] و با استانداردهای ایمنی جاده‌ای همخوان شود.

در نهایت رانندگان می‌توانند در کمتر از یک دقیقه وضعیت این وسیله [3] نقلیه پرنده را به حالت حرکت روی زمین تغییر دهند. بلند شدن از روی زمین و فرود آن نیز در فرودگاه‌های کوچک یا در بزرگراه‌ها نیز ممکن است.

ترافیگورا امیدوار است تولید و تاییدیه‌های این خ‍ودروی پرنده ۲ نفره تا ۲۰۲۲ میلادی تکمیل شود. البته افرادی که قصد استفاده از آن را دارند باید علاوه بر گواهینامه [4] رانندگی، مجوز خلبانی نیز داشته باشند.

 

*** ویژگی‌های خودرو پرنده

 

به گزارش پژواک [1]، وسیله نقلیه پرنده ترافیگورا دارای بال‌های تاشو است و به این ترتیب می‌توان با بستن آنها در جاده تردد کرد.

این خودرو دارای موتور Rotax912iS با قدرت ۱۰۰ اسب بخار است. این خودرو می‌تواند در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی زمین و با حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت پرواز کند.

موتورهای [5] مخصوص پرواز خ‍ودرو با بنزین یا سوخت هواپیما [6] حرکت می‌کنند. اما برای حرکت روی زمین از موتور هیبریدی برقی استفاده شده است.

در کنار این موارد باید اشاره کرد وسیله نقلیه مذکور با وزن ۱۳۰۰ پوند، مجهز [7] به چتر نجات است.

 

 

انتهای پیام///