- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا کلید خورد

یک تفاهم‌نامه همکاری میان توزیع برق تهران بزرگ و شرکت خدمات ارتباطی رایتل با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت به امضا رسید.

 

*** توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند

 

به گزارش پژواک [1]، در حاشیه سومین رویداد هفته ایران دیجیتال و ششمین نمایشگاه اینترنت [2] اشیا ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان توزیع برق تهران بزرگ و شرکت خدمات ارتباطی رایتل و با حضور وزیر ارتباطات و معاون هماهنگی توزیع توانیر مبادله شد.

در قالب این تفاهم‌نامه، تعداد حداکثر ۵۰ هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران [3] بزرگ مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IOT) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

 

*** هوشمندسازی کنتورهای برق

 

به گزارش پژواک [1]، طبق اعلام توانیر، این تفاهم‌نامه با محور تامین شبکه ارتباطی [1] مورد نیاز ارائه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتورهای برق و با هدف قرائت کنتورهای مشترکین از راه دور توزیع تهران بزرگ، بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی [4] رایتل مبتنی بر روش‌های مختلف ارتباطی (از قبیل روش‌های مبتنی بر سیمکارت و یا سایر روش‌های ارتباطی) و بر بستر تکنولوژی‌های مختلف ارتباطی مانند ۳G/۴G، NB-IOT، LTE-M، ۵G، LoRa و… به امضای طرفین رسید.

این تفاهم‌نامه هیچگونه انحصاری برای شرکت [5] رایتل ایجاد نخواهد کرد و توزیع [6] تهران بزرگ همچنان مجاز [7] به دریافت خدمات از سایر اپراتوهای مخابراتی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///