- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ظرفیت صنعت فرودگاهی با دانش‌بنیان‌ها ارتقا می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرودگاه امام خمینی برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران منعقد شد.

 

*** مفاد اصلی تفاهم‌نامه

 

به گزارش پژواک [1]، یک تفاهم‌نامه همکاری با موضوع تحقق اهداف سند توسعه هوافضای کشور برای ارتقای ظرفیت مسافر و بار در فرودگاه امام خمینی به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل ‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدمهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی رسید.

ارتقای سامانه‌های اتوماسیون عملیات فرودگاهی در راستای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به مسافران [2] مطابق با آخرین فناوری‌های روز دنیا و ایجاد مرکز تعمیر، نگهداری و اورهال جامع برای هواپیما توسط شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات به ناوگان پروازی داخلی و خارجی، ایجاد سایت تبدیل کاربری هواپیما مسافربری به باربری و نیز ارتقا هواپیماهای موجود از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه نرم‌افزاری با گرایش هوشمندی عملیات فرودگاهی برای تسهیل ارائه خدمات حمل و نقل بار و مسافر و راه‌اندازی ناوگان حمل ‌و نقل بار با توجه به اهداف [3] برنامه جامع توسعه هوافضای کشور با استفاده از هواپیمای تجاری [4] از دیگر مفاد این همکاری مشترک است.

در این تفاهم‌نامه بر ایجاد کنسرسیوم بین بانک‌ها برای تأمین سرمایه برای استقرار [1] شرکت‌های دانش‌بنیان با محصولات دارای فناوری پیشرفته شهر فرودگاهی امام خمینی و حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان در منطقه آزادشهر [5] فرودگاهی نیز تاکید شده است.

 

*** شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر توسعه صنعت هوایی را کوتاه می‌کنند

 

به گزارش پژواک [1]، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل [6] پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار داشت:

ستاد آمادگی همکاری نزدیکی با شهر فرودگاهی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد تجاری [7] را دارد.

این شرکت‌ها می‌توانند خدماتی چون دسترسی راحت به همکاران بین‌المللی، دریافت آسان قطعات خارجی و صادرات مستقیم به دیگر کشورها را به این مناطق ارائه کنند.

 

 

انتهای پیام///