- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تولید باتری‌های بهتر با فناوری کوانتومی

شرکت سامسونگ با همکاری محققان امپریال کالج لندن و با استفاده از فناوری کوانتومی در تلاش است باتری‌های بهتر و قدرتمندتری بسازد.

 

*** تولید باتری‌ با فناوری کوانتومی

 

به گزارش پژواک [1]، شرکت سامسونگ با همکاری محققان امپریال کالج لندن و با استفاده از فناوری کوانتومی در تلاش است بات‍ری‌های بهتر و قدرتمندتری بسازد.

بدین منظور از یک سیستم رایانه‌ای کوانتومی به نام مدل اچ وان ساخت شرکت هانی ول استفاده شده تا از این رایانه برای تولید بات‍ری‌های جدید و منحصر به فردی استفاده شود.

رایانه‌های کوانتومی الگوریتم‌های جدید و پیچیده‌ای را طراحی می‌کنند تا بتوان بر دشواری‌های موجود برای تولید بات‍ری‌های دارای ظرفیت و عمر بیشتر غلبه کرد.

در حال حاضر از رایانه کوانتومی برای بررسی سازوکارهای منجر به ذخیره‌سازی انرژی در بات‍ری‌ها استفاده می‌شود تا این فرایند بهینه‌سازی شده و بهبود یابد.

 

*** عرضه باتری‌های دارای ظرفیت بیشتر

 

به گزارش پژواک [1]، سامسونگ اولین شرکتی نیست که دست به چنین کاری می‌زند و قبلاً بی ام و نیز از رایانه‌های کوانتومی [2] برای تولید باتری‌های بهتر برای نصب در خودروهای [3] برقی استفاده کرده بود.

این شرکت [4] نه تنها قصد دارد بات‍ری‌های دارای ظرفیت بیشتر عرضه کند بلکه قصد [5] دارد از رایانه‌های کوانتومی برای تولید گوشی‌ها [1]، تبلت‌ها و دیگر وسایل الکترونیک [6] با باتری‌های با ظرفیت بیشتر [7] استفاده کند.

 

 

انتهای پیام///