- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

فعالیت استارت‌آپ‌ها، موجب ایجاد تحول در حوزه بیمه می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معتقد است، فعالیت استارت‌آپ‌ها، موجب ایجاد تحول در حوزه بیمه می‌شود.

 

*** اعطای ۵ پروانه فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه‌ای

 

به گزارش پژواک [1]، سورنا ستاری در مراسم اعطای ۵ پروانه فعالیت است‍ارت‌آپ‌های بیمه‌ای با بیان اینکه تحول اساسی در حوزه بیمه به کمک استارت‍اپ‌ها رخ داده است، اظهار داشت:

با همکاری نزدیک بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحولی جدی و ارزشمند در حوزه خدمات بیمه و با کمک استارت‌آپ‌ها‌ محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه، مفهومی فرهنگی و مستلزم ترویج و همکاری تمامی بخش‌ها برای حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است، ادامه داد:

در روزهای نخست تصور می‌کردیم مفهوم توسعه و تحول سخت افزاری است، اما دیری نپایید که دریافتیم توسعه امری نرم‌افزاری است.

ضرورت‌هایی چون حمایت از کالای ایران ساخت، حمایت از کارآفرین داخلی شرکت های خلاق و اهمیت بخشیدن به دارایی‌های فکری، ضرورتی فرهنگی است و باید فرزندانمان را با فرهنگ‌سازی و ترویج، به نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان توجه دهیم.

 

*** استارت‌آپ‌ها تحول بیمه را ممکن می‌کنند

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استارت‌آپ‌های آنلاین حوزه مالی و بانکی را نمونه موفقی از خدمات ارزنده استارتاپ‌ها برای جامعه دانست و افزود:

فین‌تک‌ها امروز به خوبی جای خالی خدمات در دسترس و کارآمد مالی را پر کرده و با میلیون ها تراکنش روزانه بدون خطا، ارزش‌گذاری و اعتماد به اس‍تارتاپ‌ها را به خوبی پاسخ گفتند. کسب و کارهای سنتی بیمه نیز باید اس‍تارت‌آپ‌های خلاق نوآور و فعال این حوزه را حمایت کند.

استارت‌آپ‌های حوزه بیمه خدمات را کارآمد و در دسترس می کنند، به مدد استارتاپ‌ها زمان دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز ارزان و کارآمد رسیده است.

 

*** حمایت از استارت‌آپ‌ها و مزد ماندگاری خلاقیت‌ها

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تربیت جامعه‌ای تحول‌آفرین و نوآور، گفت:

نقش و رسالت دانشگاه‌ها از ابتدای راهشان، تحول آفرینی و تغییر در جامعه بود، اما دانشگاهی که نتواند با جامعه پیرامونی خود ارتباطی اثربخش برقرار کند، نمی‌تواند ایفاگر چنین نقشی باشد.

بنابراین، برای رسیدن به جامعه‌ای خلاق و نوآور، دانشگاه‌ها باید نقش راهبردی خود یعنی تربیت جامعه نوآور و حامی خلاقیت را ایفا کنند.

 

ستاری با تاکید بر اینکه باید با حمایت از این اس‍تارت‌آپ‌ها راه به بازار رسیدن ایده‌های نوآورانه را هموار کنیم، تصریح کرد:

نمی‌توان راه نوآوری را سد کرد و انتظار داشت جوانان خلاق کشور در کشور ماندگار شوند. باید با حمایت از نوآوری‌ها، خدمات دسترس‌پذیر، کارآمد و ارزان را ارمغان جامعه کرده و راه را برای ایجاد اشتغال نوآورانه هموار کنیم.

 

*** تنوع ظرفیت‌های استارت‌آپی در حوزه بیمه

 

وی با اشاره به تنوع ظرفیت‌های اس‍تارت‌آپی در حوزه بیمه، عنوان کرد:

بیمه کالاهای دانش بنیان یکی از محورهایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد از استارتاپ های بیمه‌ای فعال در این زمینه حمایت کند.

 

ستاری بیا بیان اینکه اگر بخواهیم توسعه استارت‌آپ‌ها را محقق کنیم، باید به دنبال ابزارهای نوین حمایت مادی و معنوی باشیم، خاطرنشان کرد:

صحیح‌ترین راه حمایت مالی از اس‍تارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، در همین راستا ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بورس حضور دارند.

بیمه‌های سرمایه‌گذاری باید با پوشش سرمایه‌گذاری خطرپذیر آن را به عنوان یک فرهنگ ترویج کنند، بیمه [2]‌های سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری خطرپذیر آهنگ‌های قدیمی و ریشه دار این نوع سرمایه‌گذاری [3]، فرهنگ غنی و ریشه‌دار این نوع سرمایه‌گذاری را احیا و بار دیگر ترویج کنیم.

 

*** بیمه به عنوان یکی از بزرگترین صنایع خدماتی وارد دنیای فناوری شده است

 

به گزارش پژواک [1]، معاون علمی و فناوری [4] رئیس جمهوری در پایان با بیان اینکه بیمه به عنوان یکی از بزرگترین صنایع خدماتی وارد دنیای فناوری شده است، اظهار کرد:

کارگزاری‌های بیمه به عنوان بخشی جدایی [5] ناپذیر از این زنجیره در ارائه خدمات [1] مطلوب به جامعه ایفا می‌کند.

بر همین اساس با تفاهم میان معاونت [6] علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بیمه مرکزی زمینه برای ورود [7] استارت‌آپ‌های آنلاین به حوزه بیمه فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام///