- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

اعطای ۵ پروانه فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه‌ای

رئیس کل بیمه مرکزی از اعطای ۵ پروانه فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه‌ای خبر داد.

 

*** اخذ مجوز فعالیت بیمه‌ای برای ۵ استارت‌آپ

 

به گزارش پژواک [1]، غلامرضا سلیمانی در مراسم اعطا پنج پروانه فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه‌ای که باحضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت:

صنعت بیمه، صنعت بزرگی است و شرکت‌های بیمه‌ای در جهان حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما این صنعت در ایران کمتر شناخته شده است.

 

وی با اعلام اینکه براساس قانون برنامه ششم، ضریب نفوذ بیمه در کشور باید به ۷ درصد برسد درحالیکه هم اکنون ۲ و ۶۶ صدم است، گفت:

عمده ناکارآمدی صنعت بیمه‌ای ایران در بخش بیمه زندگی است، ولی در سایر بخش‌ها وضعیت مطلوبی داریم.

 

*** هدفگذاری برای دیجیتالی کردن ۱۰ درصد صنعت بیمه

 

سلیمانی با بیان اینکه اکنون همه شرکت‌های بیمه‌ای در بخش بیمه زندگی فعال شده‌اند، تصریح کرد:

توسعه بیمه زندگی در دستور کار قرار گرفته و دو شرکت بیمه هم به صورت تخصصی در این بخش فعال شده‌اند.

 

رئیس بیمه مرکزی همچنین از هدفگذاری برای دیجیتالی کردن ۱۰ درصد صنعت بیمه خبر داد و خاطرنشان کرد:

صدور بیمه نامه‌های کاغذی شخص ثالث از دستورکار خارج شده و فقط برای افرادی که خودشان درخواست کنند بیمه نامه کاغذی صادر می‌شود.

۳۴ شرکت با حدود ۱۸۰ هزار نفر کارمند در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند، سالانه حدود ۸۰ میلیون فقره انواع بیمه در کشور صادر می‌شود.

 

*** سرمایه‌گذاری در بخش ارتقای امنیت سایبری

 

وی با اعلام اینکه حدود ۲۵ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور است، ادامه داد:

۲۳ و نیم میلیون خودرو و دو میلیون موتور تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند.

در۱۰ ماه اول سال جاری حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال جاری به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 

سلیمانی موضوع تجهیزات فن آورانه، جمع آوری اطلاعات و امنیت سایبری در بخش‌های مختلف مالی و بیمه‌ای را از جمله دغدغه‌های اصلی صنعت بیمه خواند و گفت:

بیمه‌ها هم اکنون در سطح جهان سالانه به دلیل حک شدن اطلاعات، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت پرداخت می‌کنند از این رو ما باید در بخش ارتقای امنیت، سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

 

*** برنامه‌ریزی برای هماهنگی بین بیمه‌های مختلف

 

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای هماهنگی بین بیمه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد:

تلاش می‌کنیم در بخش خسارت بیمه‌ها یکدیگر را پوشش دهند و بتوانند با وصل شدن به اطلاعات یکدیگر، علاوه بر خسارت بیمه‌شدگان خود، خسارت سایر بیمه‌ها را پرداخت کنند.

پرداخت خسارت بیمه [2] سایر شرکت‌ها در بیمه ایران به صورت آزمایشی شروع شده و الان بیمه ایران خسارت بیمه‌های شخص ثالث زیر ۳ میلیون تومان سایر شرکت‌های بیمه‌ای را پرداخت می‌کند.

براساس این طرح الان در تهران و اهواز چنانچه تصادفی رخ دهد، مقصر و زیان دیده نیازی به مراجعه حضوری در شرکت‌های بیمه‌ای ندارند و می‌تواند تنها با ارسال عکس تصادف و شماره شبا، خسارت خود را دریافت کنند.

 

*** اعطای اولین مجوز فعالیت بیمه‌ای برای شرکت‌های استارت‌آپ

 

سلیمانی شرایط صدور مجوز فعالیت بیمه‌ای را برای شرکت‌های استارت‌آپ تسهیل شده دانست و افزود:

بخش بیمه زندگی ایران نسبت به جهان کمتر اجرایی شده که توسعه [1] آن در دستور کار قرار گرفته و دو شرکت بیمه‌ای بصورت تخصصی در این زمینه فعال شده‌اند.

برای بخش بیمه نامه‌های شخص ثالث، صدور بیمه نامه کاغذی از دستور کار خارج شده و فقط برای افرادی که خودشان درخواست کنند بیمه نامه کاغذی صادر [3] می‌شود.

 

*** لزوم افزایش امنیت اطلاعات مالی و بیمه‌ای

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس بیمه مرکزی در پایان موضوع امنیت سایبری [4] در بخش‌های مختلف مالی و بیمه‌ای را یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت بیمه خواند و اظهار کرد:

باید امنیت اطلاعات مالی و بیمه‌ای افزایش پیدا کند.

تلاش می‌کنیم در بخش خسارت [5] همه بیمه یکدیگر را پوشش دهند و بتوانند با متصل [6] شده به اطلاعات [7] یکدیگر، علاوه بر خسارت بیمه شدگان خود، خسارت سایر بیمه‌ها را پرداخت کنند.

 

 

انتهای پیام///