- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

نرخ پهنای باند اینترنت ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی نرخ پهنای باند اینترنت خبر داد.

 

*** کاهش نرخ پهنای باند اینترنت 

 

به گزارش پژواک [1]، حسین فلاح جوشقانی در توئیتر خود پیرامون نرخ پهنای باند اینترنت نوشت:

با پیشنهاد وزارت ارتباطات، قیمت پهنای باند اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت ۲۵ درصد ارزان شد.

این تصمیم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات [2] به تصویب رسیده است.

 

*** آیا اینترنت مصرفی کاربران نیز ارزان می‌شود؟

 

این تغییر قیمت مربوط به پهنای باندی می‌شود که شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های اینترنتی می‌فروشد، با این وجود، باید قیمت اینترنت برای مصرف‌کننده نهایی نیز کاهش [3] پیدا کند، اما هنوز جزئیات این مصوبه مشخص نیست و گفته نشده که آیا اینترنت مصرفی کاربران نیز ارزان می‌شود یا خیر.

 

*** سرعت اینترنت موبایل ایران 

 

وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر مسئولان وزارت ارتباطات، در روزهای اخیر، در حالی بر توسعه پهنای باند تاکید داشته و کاهش قیمت آن را دنبال کرده اند که براساس آخرین گزارش وب سایت اسپیدتست [4]، سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر ۴ پله سقوط کرده و در رده ۸۸ قرار دارد.

سرعت دانلود اینترنت موبایل ۲۵.۳۰ و سرعت آپلود [5] آن ۱۱.۳۹ مگابیت برثانیه است. این درحالی است که در ماه نوامبر سرعت [6] دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۵.۶۴ مگابیت برثانیه بود.

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۴۷.۲۰ مگابیت است.

 

*** سرعت اینترنت ثابت ایران 

 

به گزارش پژواک [1]، همچنین رتبه ایران در اینترنت ثابت نیز تنها یک پله رشد کرده و با سرعت دانلود ۱۸.۳۳ و آپلود ۱۱.۱۳ مگابیت [1] بر ثانیه به رتبه ۱۳۶ جهانی رسیده است. در ماه گذشته [7] سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه بود.

این در حالی است که متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان ۹۶.۴۳ و سرعت آپلود آن ۵۲.۳۱ مگابیت بر ثانیه است.

 

 

انتهای پیام///