- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و اطلاعات کنیا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا در جریان حضور هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان در نایروبی دیدار کردند.

 

*** پیشرفت ایران در حوزه فناوری‌های نو

 

به گزارش پژواک [1]، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌های نو، اظهار داشت:

ایران ۴۰ سال است که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. اما این تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت ایران نشد بلکه بهترین محرک برای دانشمندان و سرآمدان علمی شد تا در حوزه های مختلف علمی به خودکفایی برسیم.

 

سورنا ستاری در ادامه، بیان کرد:

ما برای تامین نیازهای خود ناچاریم که همه تجهیزات و محصولات را خودمان تولید و طراحی کنیم. همین موضوع نیز ما را به سمت خودکفایی پیش برد و صنایعمان را بومی‌سازی کردیم.

 

*** تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان منطبق با استانداردهای بین‌المللی است

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی منطبق با استانداردهای بین‌المللی است، بیان کرد:

همه این محصولات با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی تولید شده اند. شرکت های توانمند ایرانی می توانند تجربه خود در این زمینه را در اختیار شرکت های کنیایی متقاضی قرار دهند.

این همکاری ها می تواند در قالب انتقال فناوری، دانش فنی و تعیین قیمت‌های رقابتی برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان باشد. مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا نیز این فضا را تسهیل کرده است.

 

*** راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا

 

به گزارش پژواک [1]، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا، تصریح کرد:

قول ایجاد این مرکز را دو سال پیش دادم و خوشبختانه با همکاری دو کشور، امروز شاهد گشایش و آغاز به کار آن هستیم. از ظرفیت‌های آن برای توسعه همکاری های دوجانبه بهره بگیریم.

 

 

انتهای پیام///