- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

روش‌های ارتقاء امنیت خرید‌های اینترنتی

رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا ضمن تشریح نحوه ارتقاء امنیت در خرید‌های اینترنتی از مردم خواست به شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی اعتنا نکنند

 

*** نحوه ارتقاء امنیت در خرید‌های اینترنتی

 

به گزارش پژواک [1]، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ،اظهار کرد: تمام درگاه‌های بانکی با عبارت http شروع شده و به دامنه shaparak. ir»ختم می‌شوند، لذا همواره سعی کنید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی Enamad خرید کنید.

رمز پویای خود را فعال کنید با این کار احتمال گرفتار شدن در دام سایت‌های فیشینگ [2] بسیار کم خواهد شد، از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز‌های عبور خود استفاده کنید.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست و شایعات بی اساس در خصوص موضوعات و مباحث مختلف در فضای مجازی، تصریح کرد:

گسترش فضای مجازی علیرغم مزایایی که دارد، معایب فراوانی را نیز داراست که یکی از آن‌های افزایش اخبار غیر واقعی و دروغین است.

انتشار دهندگان این نوع از اخبار از طریق و اشکال مختلف از قبیل تحریف حقایق و اشتراک گذاری مطالب خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی در حال انجام اقدامات ناشایست خود هستند.

 

وی در ادامه، افزود:

افراد انتشار دهنده اینگونه اخبار کذب، متاسفانه هیچگونه تعهد اخلاقی نداشته و به راحتی اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند.

اهداف را در فضای مجازی مشخص کنید و برای آن برنامه ریزی کنید، با بالا بردن اطلاعات خود در فضای مجازی از قربانی شدن در این فضا پیشگیری کنید و تعادل بین فضای حقیقی و مجازی را فراموش نکنید.

 

*** عدم توجه به شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی

 

به گزارش پژواک، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان با بیان اینکه شایعات را در فضای مجازی دست به دست نکنید و اخبار را از منابع ‌موثق دریافت کنید، تاکید کرد:

به هیچ عنوان به اخبار متفرقه‌ای که در فضای مجازی دست به دست منتقل می‌شوند و فاقد ارزش خبری است، اعتنا نکنید و اخبار حوزه‌های مختلف را از طریق رسانه‌ها و منابع رسمی خبری کشور پیگیری کنند.

 

 

انتهای پیام///