- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه حمل ونقل ریلی، به امضا رسید.

 

*** توسعه حمل ونقل ریلی

 

به گزارش پژواک [1]، به منظور اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی رهبرمعظم انقلاب، برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه توسط مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۴ تیر ماه در شرکت راه آهن به امضا رسید.

همزمان با امضای این تفاهم‌نامه با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور، مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به بهره‌برداری رسید.

همکاری در توسعه زیست‌بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم‌نامه بین دو طرف است.

 

*** هوشمند‌سازی و دیجیتالی‌کردن شبکه ریلی

 

به گزارش پژواک [1]، لازم به ذکر است همچنین همکاری در هوشمند‌سازی و دیجیتالی‌کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت‌ها و ناوگان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استارتاپ ها به منظور ارتقا بهره‌وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو طرف دراین تفاهم‌نامه است.

همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آنها و شبکه‌سازی شرکت‌های دانش بنیان با توانمندی‌های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری‌های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت‌های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه‌های همکاری‌های شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم‌نامه خواهد بود.

دو طرف دراین تفاهم‌نامه موافقت کردند که در زمینه برقی‌سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه‌اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی و صدورگواهینامه‌های مورد نیاز همکاری کنند.

طرفین موافقت کردند در راستای اجرایی شدن این تفام‌نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود.

 

 

انتهای پیام///