- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تشریح عملکرد کارگروه‌های شورای عالی فضایی در سال ۹۸

سازمان فضایی ایران عملکرد کارگروه‌های مدیریت بلایا با استفاده از فناوری فضایی، حقوق و دیپلماسی فضا و سنجش از دور شورای عالی فضایی ایران در سال ۹۸ را تشریح کرد.

 

*** تشریح عملکرد کارگروه‌های شورای عالی فضایی

 

به گزارش پژواک [1]، صفحه رسمی سازمان فضایی ایران در فضای مجازی با انتشار یک پست، نوشت:

 دبیرخانه شورای عالی فضایی در سال ٩٨ در فعال سازی ظرفیت و جلسات کارگروه‌های تخصصی این شورا خوش درخشید.

کارگروه ارتباطات و خدمات ماهواره‌ای» با ١٩ عضو با حضور حداکثری اعضا ۶ جلسه تشکیل داد و ضمن ویراستاری و تصویب آئین نامه، به مسائل مهمی چون شناسایی آثار تحریم بر خدمات ماهواره‌ای کشور، منظومه بومی ماهواره‌های مخابراتی، مسائل مربوط به پروانه ماهواره مخابراتی و بازار و اقتصاد این حوزه و نیز اقدامات صورت گرفته در حوزه ناوبری و چالش‌های آن پرداخته است.

کارگروه مدیریت بلایا با استفاده از فناوری فضایی» با ١٨ عضو در طول سال ٩٨ چهار جلسه تشکیل داده و به مسائلی مانند: مرور و تصویب آئین نامه، نیازسنجی حوزه مدیریت بحران در دستگاه‌های مرتبط، طرح سامانه مدیریت سیل، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع داده‌های مدیریت بحران و… پرداخته است.

کارگروه حقوق و دیپلماسی فضا با ١١ عضو و با تشکیل چهار جلسه مسائلی نظیر تحریم‌ها و محدودیت‌های فراروی کشور در حوزه فضایی، وضعیت و اجرای معاهدات پنجگانه فضایی بین‌المللی و ظرفیت سازی ملی و تدوین قانون ملی فضا را بررسی نموده است.

کارگروه سنجش از دور با ١١ عضو و تشکیل سه جلسه به مرور مسائلی چون بررسی و تصویب آئین نامه کارگروه، شرح اقدامات انجام شده قبلی، کاربرد تصاویر ماهواره‌ای در سیل‌های رخ داده در کشور، گزارش پروژه آزمایشگاه سنجش از دور پرداخته است.

 

 

 

 

انتهای پیام///