- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

آخرین فرصت ثبت نام شرکت‌ها و سازمان‌ها در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال

کنفرانس بین‌الملی و پنجمین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی توسط دانشگاه تهران برگزار می‎گردد.

 

*** آخرین فرصت ثبت نام شرکت‌ها

 

به گزارش پژواک [1]، مهدی شامی زنجانی درباره برگزاری این رویداد، اظهار کرد:

نتایج پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال، ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد گردید.

رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهمترین رویداد حرفه‎ای تحول دیجیتال در کشور است که با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است.

 

وی یکی از اهداف عمده این ارزیابی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان‌ها، رهبران و متخصصین این سازمان‌ها دانست و گفت:

شایان ذکر است در چهار دوره پیشین این رویداد، بیش از ۵۰ سازمان ایرانی ارزیابی شده‌اند و از برگزیدگان آخرین دوره آن نیز، ۱۴ مرداد ۹۹ تقدیر به عمل آمده است.

 

*** محورهای اصلی رویداد

 

شامی زنجان درباره محورهای اصلی این رویداد، تصریح کرد:

دامنه شرکت‎کنندگان این جایزه، صنایعی همچون بانکداری و بیمه، فناوری اطلاعات، تلکام، تولیدی، خرده‎‌فروشی، نفت‎، گاز و پتروشیمی، آموزشی، سلامت، بهداشت و درمان، حمل و نقل، پست و سازمان‎های بخش عمومی و دولتی هستند که دیجیتالی متولد نشده‌‎اند، اما با بهره‎گیری از فناوری‎های دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‎وری، از جمله محورهای تخصصی این رویداد می‌توان به سه محور اصلی زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبران دیجیتال و همچنین یک محور ویژه تحت عنوان مدیریت کار در عصر کرونا اشاره کرد.

 

*** بلوغ دیجیتال سازمان شرکت‌ کننده ارزیابی

 

وی درباره اینکه در حوزه زبدگی دیجیتال، بلوغ دیجیتال سازمان شرکت‌ کننده ارزیابی خواهد شد، افزود:

زبدگی دیجیتال، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‎های دیجیتال، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره‎وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است.

در بخش نوآوری دیجیتال، ابتکار و پروژه ‎دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در ارزیابی، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد.

نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‎سازی شده باشد.

همچنین، در حوزه رهبران دیجیتال، مدیر ارشد کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‎ای در فرایند تحول دیجیتال و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.

 

دبیر این رویداد در ادامه افزود:

این روزها شیوع ویروس کرونا تقریباً تمامی جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و کسب ‌و کارها و سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بسیاری از سازمان‌ها در سالی که گذشت به سمت استفاده بیش از پیش از فناوری‌های دیجیتال روی ‌آوردند تا از این طریق هزینه‌های ناشی از این بحران را کاهش دهند و ابتکارات جدیدی همچون سیستم‌های کار دیجیتال و دور کاری را برای مدیریت بهتر امور بکار گیرند.

به زعم بسیاری از محققان و فعالان صنعت، شیوع ویروس کرونا شتاب دیجیتالی شدن سازمان‌ها را بیشتر نمود و اهمیت این موضوع را بیش از پیش به مدیران گوشزد کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع، مدیریت کار در عصر کرونا به ‌عنوان محور ویژه در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال در نظر گرفته شده است.

 

*** ۱۵ اسفندماه؛ آخرین فرصت ثبت نام شرکت‎ه

 

به گزارش پژواک، بدین ترتیب هر یک از سازمان‌های حاضر در ارزیابی، امکان شرکت در این محور ویژه را نیز خواهند داشت و طی آن می‌توانند بسته ابتکارات خود برای مدیریت کار در ایام کرونا (شامل فرایندها، سازوکارها، فناوری‎ها و اقدامات فرهنگی) را کاندید نمایند تا توسط تیم ارزیابی، مورد ممیزی قرار گیرد.

از برگزیدگان این بخش نیز در اختتامیه پنجمین رویداد تقدیر به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است سازمان‎ها و شرکت‎ها تا ۱۵ اسفندماه سال ۹۹ فرصت دارند تا از طریق وب سایت http://dtconf.ir/در این ارزیابی ملی ثبت‎ نام کنند.

 

 

انتهای پیام///