- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال

تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال شدند.

 

*** درخواست نمایندگان مجلس از هیئت رئیسه

 

به گزارش پژواک [1]، با توجه به رشد و گسترش فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی مردم تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، را مطرح کردند.

*** کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال

 

نمایندگان مجلس در این نامه علت تشکیل این کمیسیون ویژه را پیشرفت روزافزون فعالیت‌های مختلف در فضای مجازی دانستند و وظایف این کمیسیون را نیز تبین کردند.

 

*** متن کامل نامه

 

در نامه برخی نمایندگان مجلس پیرامون تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، آمده است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با توجه به گسترش روز افزون حوزه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیر در فضای مجازی و اهمیت حکمرانی داده و لزوم استفاده از فناوری های روز دنیا در در مدیریت کشور، به استناد ماده ۴۰ قانون نامه داخلی مجلس به تشکیل کمیسیون ویژه در موضوعات بسیار مهم و استثنایی را پیش بینی می‌کند بدین وسیله درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، ارائه می‌گردد.

 

*** علت تشکیل کمیسیون

 

به گزارش پژواک، در پایان نمایندگان مجلس علت تشکیل کمیسیون را در نامه اینگونه، نوشتند:
مستدعی است که طبق مفاد قانون مذکور در اولین فرصت در دستور کار صحن علنی مجلس [2] قرار گیرد شرح وظایف پیشنهادی به پیوست تقدیم می‌گردد.

 

 

 

انتهای پیام///