- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

فهرست دستگاه‌های سازگار با iOS 15 فاش شد

به گزارش iPhoneSoft، اپل قصد دارد با انتشار iOS 15 به‌ صورت رسمی به پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون 6s و 6s پلاس و نسل اول آیفون SE خاتمه بدهد.

 

*** پایان پشتیبانی از آیفون 6s و آیفون SE

 

به گزارش پژواک [1]، در گزارشی که توسط iPhoneSoft منتشر شده است به فهرست دستگاه‌هایی اشاره می‌شود که اپل قصد دارد هنگام انتشار iOS 15 به ‌پشتیبانی از آن‌ها خاتمه بدهد.

جزئیات گزارش iPhoneSoft با خبری که در پایان سال گذشته‌ی میلادی در همین زمینه توسط منبعی دیگر منتشر شده بود، هم‌خوانی دارد.

بدین ترتیب، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و مدل اول آیفون SE قرار نیست iOS 15 [2] را دریافت کنند.

براساس گزارش 9to5Mac، این خبر توسط یکی از توسعه‌دهندگان اپل که نخواسته نامش فاش شود، در اختیار iPhoneSoft قرار گرفته است.

iPhoneSoft به نخستین فهرست از آیفون‌هایی که در ماه ژوئن پیش رو (خرداد و تیر ۹۹) قرار است نسخه‌ی بتای iOS 15 را دریافت کنند، دسترسی دارد.

براساس این گزارش، اپل پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون‌هایی که دارای تراشه‌ی A9 و مدل‌های قدیمی‌تر تراشه‌های سری A هستند خاتمه خواهد داد.

این موضوع ممکن است برای افراد زیادی در خارج از ایران اهمیت چندانی نداشته باشد، اما دستگاهی مثل آیفون ۶ اس در بازار کشور ما محبوبیت زیادی دارد و پایان پشتیبانی نرم‌افزاری از آن خبر خوبی محسوب نمی‌شود.

آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور و مهر ۹۴) به بازار آمدند و تاریخ عرضه‌ی آیفون SE نسل اول به مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۹۴ و فروردین ۱۴۰۰) برمی‌گردد.

این گوشی‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارند و سال‌ها است که توسط اپل پشتیبانی می‌شوند.

 

*** دستگاه‌های زیر تحت پشتیبانی iOS 15 و iPadOS 15

 

به گزارش پژواک [1]، دو ماه مانده به پایان سال ۲۰۲۰، خبرگزاری The Verifier ادعای مشابهی مطرح کرده بود، اما گزارش iPhoneSoft حاوی جزئیات بیشتری است، این رسانه‌ی فرانسوی می‌گوید iOS 15 اپل احتمالا روی آیپد مینی ۴ و آیپد ایر ۲ و آیپد ۵ نیز در دسترس قرار نمی‌گیرد.

 

انتهای پیام///