- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

وجود خیرین در کنار آموزش عالی کشور باعث توانمندسازی عرضه علم و فناوری خواهد بود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وجود خیرین در کنار آموزش عالی کشور را موجب توانمندسازی عرضه علم و فناوری در کشور دانست.

 

*** وجود خیرین در کنار آموزش عالی کشور باعث توانمندسازی عرضه علم و فناوری خواهد بود

 

به گزارش پژواک [1]، منصور غلامی با ابراز امیدواری از اینکه قدم‌های خیرین مستدام و پیوسته باشد، اظهار کرد:

همکاری این قشر جامعه با آموزش عالی کشور گامی نو است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد و منشا خیر و برکات [2] برای آموزش [3] عالی باشد.

وی در ادامه افزود:

در چهل سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف علمی [4] و فناوری [5] کشور انجام شده است که برای ایجاد فضای [6] امید و شادابی در جامعه باید تلاش شود تا این دستاوردها در معرض نمایش قرار گیرد.

 

*** حدود ۶۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول به کار هستند

 

وزیر علوم با اشاره به کارهای باارزشی که در آموزش عالی کشور انجام شده است، تصریح کرد:

امروزه نیازهای کشور به نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده در کشور برطرف شده است و اکنون تعداد محدودی از افراد به شکل بورسیه [7] برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور اعزام می‌شوند و فارغ‌التحصیلان ما در دنیا بسیار می‌درخشند و سرمایه عظیمی از نیروی انسانی کارآمد الان در کشور در حال فعالیت هستند.

 

وی در ادامه افزود:

در حوزه پژوهش در زمره ۲۰ کشور مطرح دنیا قرار داریم و در پنج سال گذشته از لحاظ تولید علم هم جزو ۱۶ کشور مطرح دنیا شناخته شده‌ایم و در حوزه فناوری ۴۴ پارک علم و فناوری و در هر استان یک پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند.

در دانشگاه‌های کشور ۲۰۰ مرکز رشد کار می‌کنند که این مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از ایده‌های نو حمایت می‌کنند و حدود ۶۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول به کار هستند که شاهد دستاوردهای ارزشمند آنها در دوران کرونا بودیم و امیدواریم این جریان بالنده و پویا همچنان ادامه داشته باشد.

 

*** حمایت از دانشجویان، سرمایه‌گذاری روی قشر فرهیخته کشور به شمار می‌رود

 

به گزارش پژواک [1]، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با بیان این که حمایت از دانشجویان و تکریم و محترم شمردن آنها خود یک سرمایه‌گذاری روی قشر فرهیخته کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد:

امیدواریم همان‌گونه که در بحث ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی خیرین مشارکت خوبی را با وزارت علوم داشتند در عرصه تجهیزات آزمایشگاهی و تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز آزمایشگاه‌های تخصصی دانشگاه‌ها هم کمک و مشارکت خیرین گرامی را داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام///