- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی/ افزایش تاب‌آوری اقتصادی با فناوری

رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی در اسفند ماه خبر داد.

 

*** راهگشای توسعه اقتصادی کشور با فناوری اطلاعات

 

به گزارش پژواک [1]، محمدرضا طلایی در یک نشست خبری با بیان اینکه در اتاق‌های بازرگانی ۱۲ تشکل تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، اظهار داشت:

ذات فناوری اطلاعات ارائه خدمات به بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفت حاصل کرده‌اند، عمدتا از فناوری اطلاعات برای توسعه اقتصادی کمک گرفته‌اند.

رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور برخی جنگ‌ها برای توسعه کشورها رخ می‌داد، افزود:

اما امروزه کشورهای موفق، زیرساخت‌های [2] خود را بر پایه فناوری ایجاد کرده‌اند.

 

*** تاثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد کشور

 

طلایی با تاکید بر اینکه صنعت آی تی موتور محرک اقتصاد کشور است، بیان داشت:

کشورهایی که از تاب آوری بالایی برخوردارند بیشتر این صنعت استفاده می‌کنند.

شیوع بیماری کرونا نشان داد که فناوری اطلاعات تا چه میزان به تاب‌آوری اقتصاد کمک کرده و نشان داد که نقش بسیار مهمی در تجارت الکترونیک، بانکداری و سایر زیرساخت‌ها دارد.

کشورهایی که در شرایط شیوع ویروس کرونا از زیرساخت‌های دولت الکترونیک قوی‌تری برخوردار بودند، سیستم دورکاری را به بهترین شکل اجرا کردند، اما در این زمینه دچار مشکلاتی بودیم.

 

وی با بیان اینکه پس از کرونا در تجارت و روابط تجار و بازرگانان با یکدیگر تغییراتی ایجاد شده است، گفت:

برگزاری نشست‌های مجازی بین تجار روشی برای پرکردن جای خالی نمایشگاه‌های فیزیکی بود.

 

طلایی با بیان اینکه همه‌گیری پاندمی کووید ۱۹ سرعت استفاده از ابزارهای نوین فناورانه را دنیا بطور قابل توجهی افزایش داد، افزود:

در ایران نیز همین شرایط وجود داشت و سرعت استفاده از ابزارهای فناورانه در کشور ما نیز افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت آی تی موجب کاهش هزینه‌های تولید، بازاریابی، افزایش بهره وری، اطلاع رسانی و تبلیغات می‌شود، افزود:

بنابراین اقتصاد جهان به دلیل زیان‌های مالی ناشی از شیوع کرونا به کاهش هزینه‌های غیرضروری نیاز دارد.

 

*** برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی

 

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مجازی در کشور، اظهار داشت:

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مقرر شد تا پلت فرمی طراحی شود تا نمایشگاهی به عنوان نمایشگاه مجازی برگزار شود.

پلت فرم این نمایشگاه با مطالعه نمایشگاه‌های مجازی کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، امارات و چین تهیه شده و به دو زبان فارسی و انگلیسی پیاده‌سازی شده است.

صنعت و معدن، نشر دیجیتال، بازرگانی از جمله بخش‌های شرکت کننده در این نمایشگاه خواهند بود و این اولین بار است که نمایشگاهی با حضور همه بخش‌های نمایشگاهی برگزار می‌شود.

 

*** مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی برای تجار

 

رئیس فدارسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی، گفت:

این نمایشگاه دریچه‌ای برای معرفی پتانسیل‌های صادراتی و تولیدی کشور است و به معرفی خدمات، توانایی‌ها و تولیدات ایران در زمینه‌های مختلف در بازارهای داخلی و خارجی کمک می‌کند.

به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در مواردی برای حضور تجار و بازرگانان مشکلاتی وجود دارد که با برگزاری رویداد نمایشگاهی مجازی (آنلاین) این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

ضمن اینکه تجار و بازرگانان برای معرفی محصولات و خدمات خود با هزینه بسیار پایین می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

 

*** تاب‌آوری اقصادی برای تجار

 

وی با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی تهران در اطلاع‌رسانی به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف و همچنین سفارتخانه‌های که در ایران قرار دارند، افزود:

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار بازدید‌کننده از این نمایشگاه دیدن کنند.

نخستین نمایشگاه مجازی که در اسفند برگزار خواهد شد برای غرفه‌داران و مشارکت‌کنندگان ایرانی است، اما در دوره‌های بعد از کشورهای دیگر نیز درخواست خواهیم داشت.

 

طلایی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی فرصتی را برای آشنایی تجار و بازرگانان در زمینه نمایشگاه مجازی ایجاد می‌کند، افزود:

تجار باید بدانند که از چه ابزارهای نوینی وجود دارد که می‌توانند با بهره‌گیری از آن محصولات خود را معرفی و توسعه دهند و سهم خود را در بازارهای مختلف افزایش داده تا تاب‌آوری اقصادی بیشتری داشته باشند.

 

*** برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی در اسفندماه

 

به گزارش پژواک [1]، رئیس فدارسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در پایان با اشاره به هزینه‌های پایین شرکت در این نمایشگاه، اظهار داشت:

شرکت‌های دانش بنیان برای شرکت در این نمایشگاه تا ۷۰ درصد تخفیف خواهند داشت.

نخستین نمایشگاه مجازی از پنجم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود و این نمایشگاه با همکاری اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران، تشکل‌های اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت، مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان برای حضور در نمایشگاه مذکور می‌توانند به سایت https://iranvirtualexpo.com/ مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام///