- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

عرضه بیمه‌نامه منابع‌ انسانی در سال ۱۴۰۰

رئیس‌کل بیمه مرکزی از عرضه بیمه‌نامه منابع‌ انسانی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

*** عرضه بیمه‌نامه منابع‌ انسانی

 

به گزارش پژواک، غلامرضا سلیمانی در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع ‌انسانی، اظهار داشت:

با توجه به شعار بیمه مرکزی هر سال، هر شرکت یک محصول بیمه‌ای و برگزاری این همایش با رویکرد منابع‌ انسانی، امید است شرکت‌های بیمه با بهره‌مندی از افراد متخصص، کارشناسان و نیز تحلیل‌گران بخش منابع ‌انسانی در سال ۱۴۰۰ یک محصول پربازده و سوداور را در این عرصه طراحی و به بازار عرضه کنند.

 

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه ریسک منابع ‌انسانی موضوعی بسیار مهم و پیچیده است، افزود:

اکنون مهم‌ترین مساله در سطح جهان بحث منابع ‌انسانی است چرا که موضوعی پر از ابهام، حادثه و نااطمینانی است.

با آغاز موج چهارم انقلاب صنعتی مسئله رشد مغزافزارها مطرح شده است، در این دوره مساله انسان‌ها، هوشمندسازی، خلاقیت و کارآفرینی محوریت قرار گرفته است.

 

*** منابع‌ انسانی؛ مرکز ثقل و محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان

 

وی با اشاره به اینکه مرکز ثقل و محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، منابع‌ انسانی است، عنوان کرد:

منابع ‌انسانی دارایی‌های نامشهودی است که ارزش و ریسک‌پذیری بسیار پیچیده و بالایی دارد.

 

سلیمانی یکی از وظایف اصلی مدیران را مدیریت دارایی آن شرکت برشمرد و تاکید کرد:

دارایی اصلی هر شرکتی منابع ‌انسانی آن است که با مدیریت در یک ارتباط ساختاری، سازمانی و منسجم بسترهای دستیابی به اهداف فراهم می‌شود.

ارزش‌گذاری منابع ‌انسانی بسیار سخت و ارزشمند است، در این زمینه شایسته است که میزان مهارت، وفاداری سازمانی، تحصیلات، نهادینه شدن در ساختار کارکنان و نیز ریسک‌های پس از خروج آن‌ها بررسی و شناسایی شود.

 

*** عوامل اثرگذار در بنگاه‌ها و شرکت‌ها

 

به گزارش پژواک، رئیس‌کل بیمه مرکزی در پایان با تاکید بر اینکه منابع ‌انسانی یک عامل مهم و اثرگذار در بنگاه‌ها و شرکت‌ها است، اظهار داشت:

شرکت‌های بیمه با شناسایی ریسک‌های موجود در زمینه جذب و نگه‌داری کارکنان و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی، جانشین‌پروری و تشویق مدیران و کارکنان به کارهای گروهی می‌توانند ریسک‌های داخل شرکت را با بهرمندی از افراد متخصص در بخش‌های نیروی‌انسانی، روانشناسی، ارتباطات، اقتصاد، حسابداری و غیره شناسایی کنند و آن‌ها را کاهش دهند.

شناسایی و کاهش ریسک در بخش منابع‌ انسانی گام نخست برای ارائه محصول بیمه‌ای در این زمینه است، امید است شرکت‌های بیمه با برگزاری پنل‌های تخصصی و استفاده از اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان بتوانند یک محصول تجاری در این عرصه ارائه دهند.

 

 

انتهای پیام///