- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

قطعات ماشین‌آلات معدنی در پارک علم و فناوری کرمان بومی‌سازی شد

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان از بومی‌سازی ۶۰ قطعه ماشین آلات معدنی توسط فناوارن جوان این پارک در راستای کاهش وابستگی به خارج از کشور و صرفه جویی ارزی خبر داد.

 

*** بومی‌سازی قطعات ماشین‌آلات معدنی

 

به گزارش پژواک [1]، مسعود ترکزاده پیرامون قطعات ماشین‌آلات معدنی، اظهار داشت:

شرکت مانا از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان [2] موفق به بومی سازی انبوه ۶۰ قطعه از ماشین آلات معدنی شده است که نقش موثری در تامین نیازهای معادن استان و کشور دارد.

تمام طراحی و ساخت این محصولات طی یک پروژه چند مرحله ای، توسط جوانان متخصص و خوش فکر این شرکت دانش بنیان کرمانی انجام شده است که از توان فنی و مهارت تیم تخصص و توسعه این شرکت خبر می دهد.

طراحی، ساخت و تولید انبوه انواع کوپلینگ [3] و چرخ دنده ماشین آلات معدنی، رول بیرینگ بزرگ، کریر دامپ تراک ۱۰۰ تن، ترکس، سوکت ­های برق فشار قوی و ساچمه کف گرد و غیره از جمله دستاوردهای بومی سازی شرکت دانش بنیان مانا کرمان محسوب می شود.

 

*** فعالیت ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان

 

به گزارش پژواک [1]، رییس پارک علم و فناوری استان کرمان در پایان با اشاره به نیاز مبرم معادن کشور به قطعات معدنی، تاکید کرد:

انواع چرخ دنده­ های بزرگ و کوچک، انواع کوپلینگ­ها و فلنج دمپرها، اسپراکت، انواع PTO تراک­‌های معدنی و غیره از جمله قطعاتی است که توسط شرکت مانا به طور کامل تولید شده است.

برخی از قطعاتی که توسط این شرکت دانش بنیان تولید شده است از پیچیدگی و طراحی و ساخت خاصی برخودار بودند و برای تامین نیاز به واردات از خارج از کشور و صرف هزینه و وقت زیادی بود.

قطعات تولیدی بومی‌سازی شده کیفیتی درحد استاندارد و موارد مشابه خارجی دارد و این واحد دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمان هم اکنون آماده اخذ سفارشات از ارگان ها و مجموعه های صنعتی و معدنی است.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

ایرنا

 

انتهای پیام ///