- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ایران به جمع 4 کشور تولیدکننده روغن‌های هوایی پیوست

با تولید روغن‌های هوایی در یکی از شرکت‌های فناور، نیاز صنعت هوانوردی به این روغن‌ها که در انحصار ۴ شرکت اروپایی و آمریکایی بود، تامین شد و ایران در این زمینه خودکفا شد.

 

*** تولید روغن‌های هوایی

 

به گزارش پژواک [1]، شرکت فراز آسمان پارس یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه تولید روغن‌های مصرفی در صنعت [2] هوانوردی است.

این شرکت برای نخستین بار در کشور موفق به تولید این روغن‌ها شد و بازار واردات این محصول به کشور را از رونق انداخت.

در حال حاضر همه شرکت‌های فعال در صنعت هوانوردی نیازهای خود را از این شرکت تامین می‌کنند.

 

*** راه‌اندازی خط تولید روغن‌های مصرفی در صنعت هوایی

 

مدیر عامل شرکت فراز آسمان پارس، روغن‌های هوایی تولید [3] ملی در بخش هوانوردی عمومی و هوانوردی تجاری و جت مورد استفاده قرار می‌گیرد که مجموعه فناور ما تولید 14 محصول در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

در این میان، 3 محصول راهبردی شرکت یعنی روغن موتور جت با استاندارد MIL-PRF23699 و روغن‌های هیدرولیک با استاندارد MIL-PRF606 و BMS3-11 قابل استفاده در همه هواپیماهای عملیاتی در بخش نظامی و غیر نظامی ایران فرموله شده و آماده تولید و تست میدانی است.

این کار پیش از این با کمک و مشارکت شرکت نفت بهران انجام می‌شد اما به دلیل تحریم شدن این شرکت در بازار جهانی و عدم توانایی تامین افزونه‌های لازم، شرکت دانش بنیان فراز آسمان پارس خود اقدام به تولید این روغن‌ها کرد.

بر همین اساس هم خط تولید روغن‌های مصرفی مجموعه در صنعت هوایی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 

محمد جواد خواجه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:

خط تولید روغن‌های هوایی را با همراهی و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری آغاز کردیم و امروز این محصول پاسخ‌گوی نیاز همه شرکت‌های فعال صنعت هوانوردی است و امیدواریم از ابتدای سال 1400، واردات این محصول به کشور کاملا منتفی شود.

 

*** صادرات 

 

به گزارش پژواک [1]، مدیر عامل شرکت فراز آسمان پارس در پایان با اشاره به اینکه این محصول امکان صادرات هم دارد، بیان کرد:

در حال حاضر 4 شرکت بزرگ در اروپا و آمریکا، نیاز کل دنیا را در این زمینه تامین می‌کنند که از این پس با راه‌اندازی خط تولید شرکت ما، ایران هم به لیست این کشورها اضافه می‌شود.

 

 

انتهای پیام///