کد خبر:265273
پ
رئیسی
رئیس جمهنر منتخب مردم در دیدار با مدیران حوزه مسکن:

اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید با قوت ادامه یابد/ دولت باید دست سوداگران در بخش مسکن را قطع کند

رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید با قوت ادامه یابد بر ضرورت برخورد قاطع با سوداگران در این حوزه تاکید کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید با قوت ادامه یابد بر ضرورت برخورد قاطع با سوداگران در این حوزه تاکید کرد.

 

*** ساخت مسکن

 

به گزارش پژواک، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست ویژه بررسی مسائل مسکن با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد این حوزه، گفت:

نظر جمعی کارشناسان حوزه مسکن این است که کشور ظرفیت ساخت سالیانه حداقل یک میلیون مسکن را دارد تا بتوانیم سهم مسکن را در سبد دغدغه‌های مردم کاهش دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی که در حوزه ساخت مسکن در حال اجراست نباید متوقف شود، افزود:

متاسفانه در گذشته به جای اصلاح اشکالات طرح مسکن مهر، اجرای این طرح متوقف شد که این اقدام اشتباهی بود و حتی اجرای اقدام ملی مسکن که در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست نیز باید با قوت ادامه یابد.

تحقق هدف ساخت یک میلیون مسکن در سال مستلزم کار با روحیه جهادی است. وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی باید با هماهنگی یکدیگر هر چه سریع‌تر و با فوریت زمین لازم برای یک میلیون مسکن را تامین کنند تا کار ساخت مسکن بدون وقفه آغاز شود.

 

*** توقف طرح مسکن مهر

 

رئیسی با اشاره به اینکه توقف طرح مسکن مهر در دولت یازدهم باعث از دست رفتن فرصت‌های گرانبها و آسیب‌زدن به اعتماد مردم و بخش خصوصی به دولت شد، اظهار داشت:‌

به شدت با نقض تعهدات دولت به مردم و بخش خصوصی مخالفم.

 

رئیس جمهور منتخب مردم در پایان، تصریح کرد:

دولت باید کار را به بخش خصوصی بسپارد و فقط در عرصه هدایت، حمایت و نظارت حضور جدی و موثر داشته باشد و دست سوداگران در بخش مسکن را قطع کند و چه در بخش تامین مصالح اصلی مورد نیاز ساخت مسکن و چه در زمینه خرید و فروش مسکن اجازه رواج سوداگری را ندهد.

 

*** نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن

 

به گزارش پژواک، نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن با حضور رئیس‌جمهور منتخب، مدیران و کارشناسان حوزه مسکن برگزار شد.

گفتنی است، این پنجمین جلسه ویژه رئیسجمهور منتخب درخصوص مسائل اولویت دار کشور، پیش از آغاز بکار رسمی دولت سیزدهم است.

پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا، مسائل استان خوزستان و مسائل صنعت برق برگزار شده بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه