کد خبر:265117
پ
WhatsApp Image 2021-07-23 at 22.20.49
پژواک گزارش می‌دهد:

فاجعه مدیریتی در ایران خودرو / سه برابر شدن زیان خالص ایران خودرو نسبت به سال گذشته/ عیدی قابل توجه مدیران ایران خودرو به سهامدارانشان؛ بدهی ایران خودرو به بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان رسید

گزارش‌های منتشر شده از برگزاری مجمع عمومی سالانه ایران‌ خودرو حاکی از این است که مدیران این شرکت موفق شدند، زیان خالص این به اصطلاح ابر بنگاه اقتصادی را نسبت به سال گذشته سه برابر کنند و بدهی این شرکت را به ۶۵ هزار میلیارد تومان برسانند و عیدی قابل توجهی به سهامدارن خود در شب عید قربان بدهند.

گزارش‌های منتشر شده از برگزاری مجمع عمومی سالانه ایران‌ خودرو حاکی از این است که مدیران این شرکت موفق شدند، زیان خالص این به اصطلاح ابر بنگاه اقتصادی را نسبت به سال گذشته سه برابر کنند و بدهی این شرکت را به ۶۵ هزار میلیارد تومان برسانند و عیدی قابل توجهی به سهامدارن خود در شب عید قربان بدهند.

 

*** برگزاری مجمع عمومی سالانه نمادهای بورسی

 

به گزارش پژواک، اواخر هفته گذشته مجمع عمومی سالیانه بسیاری از شرکت‌های بورسی برگزار شد. در این مجامع صورت‌های مالی سال ۹۹ تصویب و تصمیمات مختلفی نیز اتخاذ شد اما مهمترین بخش این مجامع برای سهامداران، مشخص شدن میزان سودی بود که نصیبشان می‌شد.

نتایج این مجامع برای همه سهامداران شیرین نبود، برخی از آنها متاسفانه سودی نصیبشان نشد یا اگر شد هم بسیار اندک و قابل توجه نبود.

اما نتایج مجامع برای برخی سهامداران خیلی تلخ بود، زیرا مدیران شرکت‌هایی که سرمایه آنها را مدیریت می‌کنند، نه تنها سودی برای آنها به ارمغان نیاورده بودند بلکه زیان‌های کم نظیر و قابل توجهی را نیز نصیبشان کرده بودند.

یکی از این شرکت‌های اقتصادی، ایران خودرو بود که در مجمع عمومی سالانه اخیر خود، خبرهای تلخی برای سهامداران خود داشت.

 

*** مجمع عمومی سالانه ایران‌ خودرو

 

مجمع عمومی سالانه ایران‌ خودرو نیز در شب عید قربان برگزار و مدیران این به اصطلاح ابر شرکت اقتصادی تلخ ترین و بدترین عیدی ممکن را به سهامداران خود تقدیم کردند.

تعدادی از سهامداران این شرکت که با چشمانی نگران تماشاگر این نمایش تلخ بودند، ته دلشان امیدوار بودند مدیران این شرکت بعد از یک سال تبلیغ‌های مختلف و شعار افزایش کمی و کیفی تولید، امروز خبری خوش برای آنها داشته باشند و سودی شیرین را نصیبشان کنند اما با گزارش و خبرهایی روبرو شدند که اصلا توقع آن را نداشتند.

 

*** سه برابر شدن زیان خالص ایران خودرو

 

گزارش‌های منتشر شده از برگزاری مجمع عمومی سالانه ایران‌ خودرو حاکی از این است که زیان خالص این به اصطلاح ابر بنگاه اقتصادی نسبت به سال گذشته سه برابر یعنی ۱۵ هزار میلیارد تومان شده است، موضوعی که شاید مهمترین دلیلش، نبود مدیران و مدیرتی بایسته و شایسته در این شرکت بزرگ است.

مدیران این شرکت با سیاست‌هایی که در یک سال گذشته پیگیری کردند و اقداماتی که انجام دادند، نه تنها مثل بسیاری از شرکت‌های بورسی، سودآوری نداشتند، بلکه باعث افزایش بدهی‎های شرکت متبوع خود شدند، در حدی که میزان بدهی این شرکت را به بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان رساندند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، زیان خالص ایران خودرو در سال مالی ۹۹ به رقم ۱۵ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان رسیده که نشان از افزایش زیان ۱۹۵ درصدی این شرکت نسبت به سال مالی قبل دارد، این بدین معنی است که ایران خودرو در سال ۹۹ به ازای هر سهم ۵۱ تومان زیان ساخته است.

اعدادی که وقتی سهامداران این شرکت با آن روبرو شدند شاید در دل خود یا به یکدیگر خطاب به مدیران ایران خودرو گفته باشند، سود که هیچ، حداقل جلوی زیان و افزایش بدهی را می‌گرفتید.

 

*** سهامدارانی که هیچ نقشی در ایران خودرو ندارند

 

به گزارش پژواک، در نهایت، سهامداران ایران خودرو که هیچ نقش موثری نیز در این شرکت ندارند مجبور شدند با این واقعیت روبرو شوند که انتخاب مدیران و سیاست‌هایی که در شرکت متبوعشان پیگیری شده است، صد در صد اشتباه بوده است و همانطور که در انتخاب این مدیران و سیاست‌هایشان چاره‌ای جز پذیرش نداشتند، در دریافت گزارش عملکرد تلخشان نیز چاره‌ای جز پذیرش و سکوت ندارند و شاید تنها کاری که از دستشان برمی‌آید، تجدید نظر کردن در سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار سرمایه باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه