کد خبر:264582
پ
دهقان دهنوی
رئیس سازمان بورس:

قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است/ راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است، قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است و تنها موجب توسعه رانت و فساد در کشور می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است، قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است و تنها موجب توسعه رانت و فساد در کشور می‌شود.

 

*** توسعه بازار سرمایه

 

به گزارش پژواک، محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم آیین افتتاح معاملات آتی صندوق سرمایه‌گذاری طلا و معاملات سیمان، اظهار داشت:

مدیران هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌ها ژنرال‌های نبرد توسعه بازار سرمایه هستند، نقش آنها فقط مدیریت هلدینگ یا شرکت خود نیست بلکه انتظار ما این است تا گام‌هایی برای توسعه بازار سرمایه برداشته شود و تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

 

*** قیمت‌گذاری دستوری

 

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است و برای جامعه مضرر خواهد بود، تاکید کرد:

قیمت‌گذاری دستوری چیزی جز توسعه رانت و تولید فساد در کشور ندارد.

 

دهقان دهنوی در ادامه خاطرنشان کرد:

برخی گمان می‌کنند که می‌توان با قیمت‌گذاری دستوری زمینه ایجاد رفاه را در کشور و برای مردم فراهم کرد در حالی که این موضوع اشتباه است و تجربه نشان داده که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

با توجه به مسیری که اکنون برای معاملات طی می‌شود، تلاش ما این است تا کل معاملات سیمان وارد بورس کالا شود اما این اقدام جزو هدف اصلی ما در بورس نیست.

 

*** راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان

 

وی با بیان اینکه هدف ما راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان است، اظهار داشت:

یکی از مسایلی که در بازار سیمان وجود دارد رقابت نامطلوب صنعت سیمان برای صادرات در بازارهای صادراتی است، اگر بتوان فعالیت صادرات صنعت سیمان در قالب کنسرسیوم سیمان با هماهنگی صنعت سیمان راه‌اندازی کنیم ارزش افزوده‌ای که از محل صادرات سیمان به دست می‌آید، منابع ارزشمندی را برای صنعت سیمان ایجاد می کند.

تجربه‌های موفقی در این زمینه در دنیا وجود دارد که امیدواریم با استفاده از آنها بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

 

*** رفع قیمت‌گذاری دستوری، یکی از اهداف سازمان بورس

 

به گزارش پژواک، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان، اظهار داشت:

رفع قیمت‌گذاری دستوری یکی از اهداف ما است، با ورود سیمان به بورس کالا و خارج شدن از قیمت‌گذاری دستوری منافع سهامداران که در پیشگاه رانت و فساد قربانی می‌شد به پایان خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه