کد خبر:264410
پ
رهبری
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

افزایش ارزش معاملات الکترونیکی به ۱۰۹۷ هزار میلیارد تومان

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از افزایش ارزش معاملات الکترونیکی به ۱۰۹۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ خبر داد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از افزایش ارزش معاملات الکترونیکی به ۱۰۹۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ خبر داد.

 

*** افزایش ارزش معاملات الکترونیکی

 

به گزارش پژواک، علی رهبری در نشست خبری گزارش عملکرد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۹۹، اظهار داشت:

ارزش معاملات رشد قابل توجهی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است که شاید بخشی از آن مربوط به تورم سالیانه باشد، اما میزان رشد ۱۶۰ درصدی حکایت از تلاش جمعی حاکمیت، کسب‌وکارها و کاربران فضای مجازی دارد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سال ۹۷ ارائه گزارش عملکرد سالیانه خود را آغاز و امروز چهارمین گزارش عملکرد را ارائه کرد، امروز چهار شاخص را در تهیه گزارش عملکرد مورد بررسی قرار دادیم و قصد داریم سال آینده با کمک شرکت ملی پست و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری، زیرساخت‌های دلیوری و تحویل را نیز به گزارش اضافه کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد:

اگر قرار باشد در کشور رشد و جهشی رخ دهد به‌طور معمول اعداد ۱۰ تا ۲۰ درصد را شاهد هستیم، اما این‌که در بحث تجارت الکترونیکی با رشد ۱۶۰ درصدی رو به رو شدیم، می‌توان گفت رشد در شاخص‌های مهم این حوزه رخ داده است.

تعداد نمادهای صادره توسط این مرکز نیز امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر شده که نشان‌دهنده رشد ۱۰۰ درصدی است، ضمن این که گواهی امضای الکترونیک نیز رشد ۲۲۰ برابری را تجربه کرده است.

 

*** افزایش میانگین سنی خرید اینترنتی

 

رهبری با بیان این‌که این میزان رشد هم متاثر از کرونا و هم تلاش جمعی بخش حاکمیت، کسب و کار و مردم است، ادامه‌داد:

گزارشی که تهیه شده نشان می‌دهد اکنون گروه سنی میانسال و بزرگسال نیز به جرگه خریداران اینترنتی پیوسته‌اند و کالاهای مختلف با تنوع بسیار زیادی برای فروش به شیوه اینترنتی موجود هستند. امروز مردم می‌توانند نان را نیز به صورت اینترنتی خرید و فروش کنند.

 

*** ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی

 

به گزارش پژواک، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان، اظهار داشت:

ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی رشد ۱۶۰ درصدی و ارزش حقیقی آن با رشد ۸۳ درصدی مواجه است، همچنین آمار نشان می‌دهد در ۶ ماهه نخست سال گذشته معاملات ۶۳۰هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ۶ ماه دوم سال، تقریبا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر بوده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه