کد خبر:263571
پ
مهرعیزاده
پژواک گزارش می‌دهد:

محسن مهرعلیزاده در مناظره سوم/ ریشه اصلی مشکلات در سیاست‌زدگی است/ امروز ریالی برای سرمایه‌گذاری در داخل وجود ندارد

محسن مهرعلیزاده با حضور در مناظره سوم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع دغدغه‌های مردم ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی انتقادات پاسخ داد.

محسن مهرعلیزاده با حضور در مناظره سوم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع دغدغه‌های مردم ضمن تشریح برنامه‌های خود به برخی انتقادات پاسخ داد.

 

*** محسن مهرعلیزاده در مناظره سوم

 

به گزارش پژواک، محسن مهرعلیزاده در سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای این انتخابات به ترسیم تصویری کلی و جامع از برنامه‌های خود برای دولت سیزدهم پرداخت و گفت:

برنامه دولت زندگی برنامه‌ای اقتصاد محور است که شامل توسعه اقتصادی اجتماعی است که شامل مسائل تولید، سرمایه‌گذاری، معیشت معلمان، جوانان، ایجاد صندوق درآمد پایدار، ۵ برابر کردن یارانه‌های نقدی، توسعه گردشگری، واکسیناسیون کرونا تا پیش از پایان سال و .. است که جرئیات آنها در سایت شخصی ام منتشر شده است.

 

وی با اشاره به دغدغه‌های اصلی خود افزود:

یکی از دغدغه‌های اصلی امروز را موضوع از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت میدانم؛ احساس می‌کنم مردم عدم صداقت را در رفتار، گفتار و کردار مسئولان احساس می‌کنند و بر اساس این بی اعتمادی به مجموعه عملکردها نگاه می‌کنند و همین باعث می‌شود که مردم به دنبال همکاری با دولت نباشند.

از جمله دیگر مصادیق این بی اعتمادی همین صداوسیماست و کاری شده که مرجعیت رسانه از تهران به لندن منتقل شده است. امروز متاسفانه صداوسیما نماینده اقلیت اقلیت هم نیست.

 

*** ریشه مشکلات عمدتا در سیاست زدگی است

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ریشه مشکلات عمدتا در سیاست زدگی است، اظهار کرد:

باید بینش‌ها و روش ها و نگاه‌های ارباب و رعیت از بین برود. بعضی ها می‌خواهند همه جا باشند، همه کاره باشند و در همه امور دخالت کنند؛ اما آنجا که باید نیستند و آنجا که نباید حضور دارند.

امروز متاسفانه اقتصاد معیشت ما هم دچار فضای سیاست زدگی سنگین است.

برخی هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند؛ افسوس که هیچ الزامی به اجرای قانون نیست بلکه مشکل از عملکردها و ساختارها است؛ چرا کوچکترین مشکل اجتماعی از جمله بارش باران و زلزله و افزایش قیمت بنزین در اسرع وقت به بحران تبدیل می‌شود؟

این موضوعات راه‌حل‌هایی دارند که مردم می‌دانند؛ اما برخی راه‌حل‌هایی غیر واقعی ارائه می‌دهند؛ اشکنه خوردن و … راه حل نیست.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه می‌توانیم بحرانها را کنار بگذاریم و بر اساس برنامه‌ای که ارائه کرده‌ام مشکلات را کنار بزنیم، اظهار کرد:

اگر باهم باشیم این مشکلات حل می‌شوند؛ امروز جوانان ایرانی در مراکز بین‌الملل کار می کنند؛ اگر جوانان را فراری نمی‌دادیم، امروز این مشکلات را داشتیم؟

 

*** میترسم آقای رییسی، سید مرحومان شوند

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه در کنار معیشت، اشتغال، امنیت شغلی و آزادی‌های اجتماعی، مردم صداقت و شفافیت می خوانند، اظهار کرد:

اگر پرونده‌هایی مثل پرونده آقای عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود و الان ۴ سال است خاک میخورد و رانت و اختلاسی چند میلیاردی است و هیچ کسی با آن کاری ندارد، اگر مسأله بابک زنجانی مشخص و مساله طبری ها ریزتر و دقیق تر مشخص می شد، مردم اعتماد میکردند.

مردم می پرسند که آیا کرونا خطرناک است و باید در خانه‌ها مانمد و کسب و کارمان تعطیل شود و باید در خانه بمانیم؟

اگر خطرناک است چرا پریروز آقای رییسی در خوزستان در وضعیت بسیار خطرناک در زمینه کرونا دارد تبلیغات می کنند و هزاران نفر از جوانان را جمع کردند؟

مردم میپرسند و می‌گویند که ما به چی اطمینان کنیم؟

من میترسم آقای رییسی به این ترتیب می‌خواستند سید محرومان شوند، امروز بشوند سید مرحومان.

در فارس عده‌ای از سیستم قضایی واکسن زدند؛ من می‌پرسم که آیا اینها قانون بوده است؟

 

مهرعلیزاده در فرصت ۴ دقیقه ای برای نقد اظهارات دیگر کاندیداها، به قرائت بیانیه‌ای پرداخت و گفت:

این‌که امروز کشور با بحران اعتماد اجتماعی مواجه است؛ علی‌رغم توصیه‌های مکرر مسئولین و تبلیغات شبانه‌روزی و پوسترهای رنگارنگ هنوز فضای انتخابات سرد و بی‌روح است.

به دلیل بی‌اعتمادی مردم به میزان تاثیرگذاری آنان و ناامیدی از رویاهایی است که داشتند و برآورده نشده است.

در طی سال‌های گذشته موضوعاتی مانند زنان، جوانان، اقوام و مذاهب مفاهیم اصلی خود را از دست داده‌اند.

امروز همچنین آنقدر عرصه بر جوانان تنگ شده است که به جای نشستن بر روی صندلی‌های مدیریتی روی صندلی‌های هواپیما بنشینند و کشور را ترک کنند؛ جوانانی که هزاران دلیل برای رفتن دارند و یک دلیل برای ماندن ندارند.

 

*** برنامه من بازگرداندن اعتماد به مردم و دمیدن روح امید در کالبد جامعه است

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه از وضع موجود کشور اظهار کرد:

امروز علی‌رغم توصیه‌های زیبای حفظ وحدت، اهل سنت را بی‌دلیل از حضور در عرصه‌های مدیریتی بازداشته‌ایم و حتی از مراکز فرهنگی آنها دچار محدودیت‌هایی هستند.

امروز تبلیغ زندگی اشرافی مسئولان و همچنین اکتشاف اختلاس‌های چند هزار میلیاردی نهال امید را در دل محرومان و مستضعفان خشکانده است.

برنامه من در دولت زندگی بازگرداندن اعتماد به مردم و دمیدن روح امید در کالبد جامعه است.

توجه به زنان و جوانان فراهم کردن شرایط برای ایفای بخش موثر و عادلانه ایشان در مدیریت کشور؛ ایفای نقش‌هایی نظیر مریم میرزاخانی‌ها و مریم بختیاری‌ها.

 

*** در دولت زندگی، خود را موظف به جبران کمبودهای گذشته می‌دانم

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که توجه به اهل سنت و همچنین شهرهای مرزی در برنامه‌های من است، خاطرنشان کرد:

در دولت زندگی خود را موظف به جبران کمبودهای گذشته می‌دانم و بهره‌گیری از وضعیت نخبگان اهل سنت را در سطوح عالی مدیریتی کشور مورد توجه قرار می دهم.

 

وی با اشاره به اظهارات زاکانی در این مناظره تلویزیونی اظهار کرد:

توجه کردن به کرسنت خوب است اما باید به FATF توجه شود؛ به جای دیوارنوردی‌های مختلف و آب در آسیاب ترامپ ریختن، به گشایش‌ها و وضعیت کشور در دولت اصلاحات نیز اشاره کنیم.

 

*** برنامه دولت مهرعلیزاده برای بازار سرمایه

 

مهرعلیزاده در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی در فرصتی ۵ دقیقه ای در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌هایش در زمینه بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بورس یکی از بهترین بازارهای ممکن برای جذب سرمایه گذاری است، گفت:

امروز یکی از مشکلات اساسی کشور مسأله تولید و رونق تولید و گرایش دادن نقدینگی جامعه به سمت و سوی تولید است.

متأسفانه در فروردین سال قبل آنچه اتفاق افتاد این بود که به هر دلیلی دولت در موضوع بورس دخالت کرد و صاحبان سهام عمده که معمولا نقش تعیین کننده‌ای دارند با هماهنگی با دولت کاری کردند که پول مردم را جمع کردند ولی این پول به سمت تولید نرفت بلکه قیمت سهام چندین برابر شد که این اقدام نیز به منتفع شدن سهامداران عمده منتهی شد و بعداً نیز وقتی حباب بازار سرمایه ترکید، دیدیم که مردم فشار آوردند موضع تبدیل به یک بحران و دولت مجبور شد از صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون دلار اختصاص دهد و جبران خسارت کند.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دخالت دولت در بورس باید زمانی اتفاق بیفتد که بازار در حال شکست است، خاطرنشان کرد:

باید کار بورس را به خود بورس بسپرند و نقش سهامداران عمده را به حداقل برسانند.

از طرف دیگر اگر ۷۰ درصد اقتصاد که در دست دولت است را رها کنیم و دستگاههای مختلف نظامی و غیر نظامی دخالتی نداشته باشند، بورس وضعیت خوبی خواهد داشت.

 

*** تولید ناخالص ایران

 

وی در ادامه با مقایسه رقم تولید ناخالص ایران با سه کشور دیگر اظهار کرد:

الان تولید ناخالص داخلی کشور ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است که این رقم در آمریکا ۲۲ هزار میلیارد دلار، در چین ۱۶ هزار میلیارد دلار و در اروپا ۱۲ هزار میلیارد دلار است؛ یعنی سه کشور ۱۰۰ برابر ما تولید ناخالص داخلی دارند. من می‌گویم می‌توانیم میزان تبادلات منطقه‌ای اقتصادی را افزایش دهیم اما این اقدام مستلزم برقراری رابطه ای خوب با دنیا است.

امروز اقتصاد ما دچار سیاست زدگی شده و سیاست بر اقتصاد ما حاکم شده است؛ باید اقتصاد را نجات دهیم و سیاست خارجی خود را در حوزه تحریم‌ها و آف ای تی آف در اختیار اقتصاد قرار دهیم.

 

*** امروز ریالی برای سرمایه گذاری در داخل وجود ندارد

 

مهرعلیزاده در ادامه مناظره در نقد اظهارات دیگر کاندیداها اظهار کرد:

معتقدم که اگر سیطره سیاست را از اقتصاد برداریم، همه مسائل برطرف می‌شود.

واقعیت در جامعه امروز این موارد است که با دیوار نوردیها و این قبیل کارها و معطل کردن اف ای تی اف و ایجاد مشکل در مسیر مذاکرات کشور، کشور به نقطه‌ای رسیده که آنچه را که درمی آوردیم را استفاده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه حداکثر میزان درآمد کشور در سال ۶ هزار دلار برای هر ایرانی است، افزود:

امروز ریالی برای سرمایه گذاری در داخل وجود ندارد، در حالی که ایرانیان خارج از کشور سرمایه دارند؛ امروز ما ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که حداقل ۵ میلیون نفر آنها افرادی متخصص و دارا هستند و باید فضای امنی برای سرمایه گذاری آنها ایجاد کنیم.

 

*** مهرعلیزاده خطاب به رئیسی و دیگرکاندیداها/ باید نگرانی‌ها را کاهش دهیم و فقط حرف نزنیم

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد:

سرمایه در غرب، چین، ژاپن، کره و هند است و تکنولوژی هم در همین جاها است؛ اما تا زمانی که بخواهیم دنبال تنش و ماجراجویی در دنیا باشیم، وضعیت همینی هست که امروز هست.

حال اگر بخوانیم دولت قبل را محکوم کنیم یا خیر را من نمی دانم.

آقای رییسی که جزو سران ۳ قوه هستند مگر در مسأله بنزین نبود که تصمیم بدی گرفته شد و به بدی هم اجرا شد.

امروز آقای رییسی از اینکه اینستاگرام و تلگرام دارند صحبت می‌کنند در حالیکه موضوع فیلترینگ هم در کشور مطرح است.

 

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه یک مقداری باید نگرانی‌ها را کاهش دهیم و فقط حرف نزنیم، خطاب به رییسی و دیگر کاندیدای حاضر در این مناظره تلویزیونی گفت:

آقای رییسی حالا که با مردم مهربان شده‌اید، همین الان لطف کنید و دستور بفرمایید که فیلترینگ ها برداشته شود؛ شما لطف کنید به خصوص آنهایی که در ماجرای آبان ۹۸ دستگیر شدند و تعدادشان مشخص نیست، برای همین خانواده‌ها درخواست عفو از مقام معظم رهبری داشته باشید.

 

*** می‌تواند نتیجه‌ای غیر از خواست انحصارطلبان رقم بخورد

 

مهرعلیزاده در بخش پایانی مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد:

۶ روز دیگر انتخابات انجام می‌شود؛ انتخاباتی که می‌تواند با نتیجه‌ای از پیش تعیین شده به پایان برسد یا اینکه معجزه‌ای انفاق بیفتد و نتیجه‌ای غیر از خواست انحصارطلبان رقم بخورد.

قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در راس امور باشند.

قرار بود مردم در اینکه چه می پوشند، چه می خورند و چه می اندیشند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.

می دانم امروز با این قرارها فاصله داریم اما امروز دو راه پیش روی ماست؛ راه اول این است که با صندوق های رای قهر کنیم و در انتخابات.

نکنیم و راه دوم این است که با امید به آینده درخشان و برای عزت ایران و ایرانیان و نیز برای خط بطلان کشیده روی صحنه آرایی خطرناک، با امید به آینده، جهت جلوگیری از به خطر افتادن ایران‌مان در آینده، بر سر صندوق‌ها حاضر شویم.

در خرداد ۷۶ نیز ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند لکن قدرت خواست مردم نتیجه دیگری را رقم زد و تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت پس از پیروزی جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

 

*** امروز قدرت در دست مردم است

 

به گزارش پژواک، مهرعلیزاده در پایان، با تاکید بر اینکه امروز قدرت در دست مردم است، اظهار کرد:

قدرت انتخاب بین شادی و نشاط و اندوه و ناامیدی یا عدالت یا تبعیض و ظلم؛ شرکت در انتخابات حق مردم است لکن عدم شرکت محروم ساختن بیش از حد خویشتن است.

بیایید با استفاده از حق قانونی خود به زندگی سلام دوباره دهید و با رای به دولت زندگی ایرانی بسازیم برازنده ایرانی.

بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خوب و ساختن ایران آزاد، آباد و مستقل تلاش کنیم. این بار لحظه انتخابات لحظه تغییر قرن است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه