کد خبر:263347
پ
۱۴۰۹۵۳۷۹_۲۹۴
پژواک گزارش می‌دهد:

کاندیداهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قبل از حضور در مناظره دوم چه گفتند؟

کاندیداهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش از حضور در مناظره دوم در خصوص برنامه‌های خود توضیحاتی را ارائه دادند.

کاندیداهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش از حضور در مناظره دوم در خصوص برنامه‌های خود توضیحاتی را ارائه دادند.

 

*** علیرضا زاکانی/ دوستان مناظره نخست را به بیراهه سوق دادند

 

به گزارش پژواک، علیرضا زاکانی اولین نامزد از کاندیداهای ریاست جمهوری بود که برای حضور در دومین مناظره انتخاباتی به سازمان صدا و سیما وارد شد.

وی قبل از حضور در برنامه مناظره دوم در گفتگو با رسانه‌ها و در پاسخ به این سوال که آیا در مناظره دوم روش شما نسبت به مناظره اول متفاوت است و آیا این قول را به مردم می‌دهید که در مناظره شاهد افترا، تخریب و بداخلاقی نباشند، اظهار داشت:

ما در مناظره اول فکر می‌کردیم باید ناظر به برنامه‌ها صحبت کنیم و موارد دقیقی را ذکر کنیم اما متوجه شدیم دوستان عزیزمان بنا دارند از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت بیراهه‌ سوق دهند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود:

امیدوارم امروز شاهد چنین شرایطی نباشیم و به وضعیت مطلوب در بررسی موضوعات و برنامه‌ها و توجه به آنچه که جامعه نیاز دارد که پاسخ معتبر آن را بگیرد، برسیم.

 

*** ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی برای محرومین و زوج‌های جوان

 

وی با بیان این که امروز موضوع مناظره، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است، گفت:

به مردم عزیزمان قول می‌دهم در سال اول دولت اقدام و اصلاح، ریشه فقر مطلق را در کشور بکنم و قول می‌دهم در دو سال اول و بعد از دو سال اول، کسی در کشور غیر از درد بیماری، درد بی‌پولی نکشد.

 

زاکانی در ادامه افزود:

به مردم قول می‌دهم که در این ایام مسیری را دنبال کنم که ماحصل آن با یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی برای محرومین و زوج‌های جوان، علاوه بر تکالیف یک میلیون واحد در سال، امکان را فراهم کنم که مسکن از سبد زندگی افراد به عنوان یک کالای ویژه‌ای که اکثریت درآمدها آنها را به خود اختصاص می‌دهد، برداشته شود و نهایتا اگر کاری برای آنها پیدا نشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آنها بدهیم.

من قول می‌دهم شرایط را به سمتی ببرم که در نتیجه آن اطمینان خاطری در کشور ایجاد شود و از این جنگ و جدل‌ها و مشکلات و شرایطی که اکنون هست، پرهیز کنیم.

 

*** نهادینه‌سازی اعتراض مردم علیه پلشتی‌ها و زشتی‌ها

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان پیرامون برنامه‌های سیاسی خود، تصریح کرد:

در عرصه سیاسی هم وعده ما این است که مردم را ناظر بر خود دانسته و با نهادینه‌سازی اعتراض آنها علیه پلشتی‌ها و زشتی‌ها شرایطی را فراهم آورم که اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی محقق شود.

وعده ما اصل ۸، ۱۰، ۲۱، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی است.

 

*** محسن مهرعلیزاده/ شنیدم قرار است یک دوپینگ پنج دقیقه‌ای به کاندیدای خاص داده شود

 

محسن مهرعلیزاده، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از ورود به محل مناظرات در پاسخ به این سوال که رویکرد شما در مناظره دوم چگونه خواهد بود، اظهار داشت:

روش من همان روش مناظره اول خواهد بود که با رعایت همه شئون، موارد را بررسی و برای روشن شدن اذهان مردم اقدام کنیم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود پیرامون شایعاتی مبنی بر ارائه وقت اضافه به برخی کاندیداهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد:

بر اساس شایعاتی که شنیدم قرار است یک دوپینگ پنج دقیقه‌ای به کاندیدای خاص داده شود که امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد.

 

*** محسن رضایی/ امیدواریم در مناظره دوم از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنیم

 

محسن رضایی، سومین کاندیدایی که برای مناظره دوم به سازمان صدا و سیما وارد شد پیش از آغاز مناظره و در پاسخ به این سوال که آیا روش شما در مناظره دوم با روش‌تان در مناظره اول فرقی می‌کند و آیا این قول را به مردم می‌دهید که در این مناظره شاهد بداخلاق، افترا و تهمت نباشند، اظهار کرد:

۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران خواهد بود.

ان‌شاءالله ناراحتی‌ها کنار می‌رود و دوباره لبخند بر چهره ملت ایران برخواهد گشت و دوباره برکت به سفره‌های مردم می‌آید و ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خودش خواهد بود و به سوی جهش‌های بزرگ حرکت خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود:

مناظره دوم بسیار مهم است امیدوارم که بتوانیم بحث‌های اصلی و دردهای اصلی ملت ایران را باز کنیم، صحبت کنیم و راهکار اراده دهیم و همگی ما از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود با اشاره به آینده‌ای روش برای ایران، بیان کرد:

من آمادگی دارم که به فضل پروردگار متعال از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و آنها را نسبت به آینده امیدواری حقیقی بدهم چون امید گفتنی نیست، امید دیدنی است. انشاءالله دولت ما امید را به ملت ایران هدیه خواهد داد.

 

*** عبدالناصر همتی/ در مناظره اول منجبور شدم به برخی از بداخلاقی‌ها پاسخ دهم

 

عبدالناصر همتی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از آغاز دومین مناظره در پاسخ به سوالی درباره رویه خود در این دوره از مناظره، اظهار کرد:

من در مناظره اول بداخلاقی را آغاز نکردم و دوستان دیگر آغاز کردند و من مجبور شدم برخی از بداخلاقی‌ها پاسخ بدهم.

خیلی خوب است که به برنامه بپردازیم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود:

در مناظره اول، ۲۹ بار اسم مرا (بردند) مطرح کردند، تهمت و افترا زدند و در عوض، به رقیب اصلی من جایزه دادند که ۵ دقیقه اضافه‌تر صحبت کند.

من حتما سعی می‌کنم برنامه‌ام را ارائه دهم.

 

همتی در خصوص وضعیت و اهمیت این دوره از انتخابات، بیان کرد:

خدمت شما عزیزان عرض کنم که من فکر می‌کنم انتخابات امروز، انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوب‌تر نیست، انتخاب امروز انتخابی است که درها برای کنشگری شهروندان و نفس کشیدن جامعه باز بماند و من آمده‌ام تا اجازه ندهم این درها بسته شود.

 

*** به دنبال دنبال دولت شفافیت ملی هستم

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود با بیان این که آمده‌ام مشت گروه‌هایی را که روی اقتصاد، فرهنگ و رسانه و جامعه چنبره انداخته‌اند را باز کنم، تصریح کرد:

چرا که اینها با مشت بسته اعتماد و سرمایه را پایین آورده‌اند.

امیدواریم بتوانم با صحبت‌هایی که با مردم خواهم کرد، نشان دهم که دنبال دولت شفافیت ملی هستم و باید اقداماتی کنیم که آن دوستای عزیز نیایید و بگوید ما شما را به دولت‌ و کشورتان واگذار می‌کنیم.

دولت و کشور مال مردم است من می‌خواهیم نشان دهم قدرت بی‌قدرتان همه آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه خواهم بود انشاءالله مردم عزیز از این روند حمایت خواهند کرد.

 

*** سعید جلیلی/ امیدوارم در یک محیط دوستانه بتوانیم نظرات خود را بیان کنیم

 

سعید جلیلی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز در بدو ورود به محل برگزاری مناظره، اظهار کرد:

همه باید تلاش کنیم مناظرات مبتنی بر اخلاق در یک محیط سالم و کاملا محل تلاقی نظرهای مختلف درباره موضوعاتی که مورد انتظار مردم است، صحبت شود.

 

وی در ادامه افزود:

امیدوارم در این مناظره به موضوعاتی در این ایام به آن پرداخته نشده، فرصت شود که بهتر پرداخته شود. مسائلی مانند جمعیت روستا که امروز ۲۵ درصد از جمعیت کشور را آنها تشکیل می‌دهند.

در همه برنامه‌هایی که در صدا و سیما داشتم یک سوال در این باره از من نشده است.

 

جلیلی با بیان این که امیدواریم بتوانیم در این زمینه بحث‌ها و برنامه‌هایی که هست بیان بشود، گفت:

یا مثلا در مورد جمعیت زنان در ایران که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و این که چگونه باید در این باره برنامه‌هایی که هست و چه برنامه‌هایی چگونه می‌خواهد اقدام شود یا بحث جوانان و ورزش جای صحبت دارد.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود پیرامون برگزاری دومین مناظره انتخاباتی، بیان کرد:

امیدوارم در جلسه واقعا به موضوعات و مساله‌هایی که هست پاسخ داده شود و این که چگونه این پاسخ ها محقق خواهد شد و چه تضمینی برای آن وجود دارد در یک محیط دوستانه و اخلاقی همه باهم بتوانیم نگاه‌های مختلف را بیان کنیم و از نظراتمان دفاع کنیم و مردم بتوانند قضاوت کنند.

 

*** ابراهیم رئیسی/ مردم از مناظرات انتخاباتی انتظار بیان برنامه یا کارنامه دارند

 

سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از ورود به محل مناظرات، اظهار کرد:

من در پاسخ به سوالی که در مناظره اول مطرح شد که شما رقیب خودتان را چه کسی یا چه چیزی می‌دانید عنوان کردم که رقیب من فساد و ناکارآمدی خواهد بود اما اکنون عرض می‌کنم که رقیب من هم فساد و ناکارآمدی و هم وضع موجود و بداخلاقی‌های سیاسی خواهد بود.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود:

مردم انتظارشان از مناظره آن است که یا بیان برنامه یا بیان کارنامه شود و به نحوی به آنها اطمینان داده شود که وضعیت اجرای آتی و آینده به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

اگر رای مردم به این حقیر تعلق گرفت انشالله با اراده شما مردم و اقدام این خدمتگزار، این امید هست که انشاالله وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر کند.

در مناظره قبلی، بداخلاقی‌های صورت گرفت و تهمت‌ها و افتراهایی به من زده شد و من عرض کردم که اگر با تهمت و افترا به من مشکل معیشت مردم حل می‌شود، ایرادی ندارد، تهمت و ناسزا بگویید منتها در صورتی که معیشت مردم حل شود.

 

*** از پنج دقیقه وقتم استفاده نمی‌کنم

 

رئیسی با اشاره به انتخابات دوره قبل، بیان کرد:

سالنی که در آن مناظره برگزار می‌شود، چند سال گذشته هم مناظرات مشابهی بوده است، ببینند با متلک‌گویی، ناسزا و ناروا گفتن، مشکلات مردم حل می‌شود اگر حل می‌شد اکنون وضع اینگونه نبود.

کمیته تبلیغات ۵ دقیقه برای من وقت گذاشته که از آنچه که به عنوان سخنان ناروا مطرح شد دفاع کنم اما من می‌خواهم از این ۵ دقیقه استفاده نکنم و استفاده هم نمی‌کنم و پاسخ را بر عهده مردم عزیزمان می‌گذارم.

 

وی در ادامه افزود:

اولا مردم عزیز بسیار خوب پاسخ دادند و بعد از این هم خوب پاسخ خواهند داد.

آذری‌های عزیز از آذربایجان، زنجان و اردبیل و جای جای استان‌های ترک‌نشین در کشور مرا بسیار مورد محبت و لطف خودشان قرار دادند بسیار تماس گرفتند، پیام دادند و من از همه محبت و لطفشان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم این لطف و محبت همواره بوده و به لطف خداوند متعال همواره خواهد بود.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود با بیان این که من بنای استفاده از این ۵ دقیقه را ندارم، گفت:

بنابراین آنچه بر من است اینکه همان چیزی که انجام می‌شود، با رعایت اخلاق انتخاباتی، اخلاق سیاسی و رعایت شئونات کسی که می‌خواهد در کسوت ریاست جمهوری و کسوت نامزد ریاست جمهوری ظاهر شود، باشد.

 

*** امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی/ با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود، اظهار داشت:

با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم و فردی که هدف اصلاح دارد اهل تخریب نیست و شعار ما دولت سلام است و به همه سلام می‌دهیم.

انسان برای سلام گفتن افراد را انتخاب نمی‌کند، جواب سلام واجب است.

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود:

حتی اگر به طرف دشمن سلام شود باید جواب دهید و در پس این سلام ها، و سلامی به اختلافات قبیله گرایی و حزب گرایی‌ها و سلام ما به ایران جدید و ایرانی گر از وحدت و مودت است و ایرانی که همه گیر و جوان و زن و مرد در آن نقش آفرین خواهند بود.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به سخنان خود در مناظره اول، گفت:

در مناظره اول دیدید که تلاشم این بود تا برنامه های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را عرض کنم و از خداوند می خواهم تا به منم کمک کند و لطف کند این مناظره بر همان منوال باشد و دوستانی که یک خورده از خطر خارج شدند و به جاده خاکی رفتند به متن بیایند و فردی که حاشیه پردازی می‌کند، معلوم می‌شود دستش خالی است.

 

*** اتلاف وقت در مناظره ظلم به مردم است

 

به گزارش پژواک، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان این که فردی که دستش پر باشد حاشیه پردازی نمی‌کند، اظهار کرد:

کلا ۲۰ دقیقه در مناظره وقت نیست و نباید آن ۲۰ دقیقه را تلف کرد و این ظلم به مردم است.

در حوزه‌های مختلف موضوع مناظره، دوستان ما خیلی کار کردند و ایده‌های خیلی خوبی در مدل حکمرانی کشور داریم.

برحسب وقتی که به من می‌دهند آن‌ها را تبیین می‌کنم و مردم را امیدوار می‌کنم که کارهای خیلی خوبی با شرایط سخت می‌توان انجام داد.

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه