کد خبر:257920
پ
پژواک گزارش می‌دهد:

رفع مشکل اتصال چاپگر بیسیم به وای فای

چاپگر بیسیم بخاطر نوع استفاده آسانی که دارند به سرعت در بین مردم رواج پیدا کردند اما مشکلات مربوط به خود را نیز دارا می‌باشند. 

چاپگر بیسیم بخاطر نوع استفاده آسانی که دارند به سرعت در بین مردم رواج پیدا کردند اما مشکلات مربوط به خود را نیز دارا می‌باشند. 

 

*** رفع مشکل اتصال چاپگر بیسیم به وای فای

 

به گزارش پژواک، چاپگر بیسیم بخاطر نوع استفاده آسانی که دارند به سرعت در بین مردم رواج پیدا کردند اما مشکلات مربوط به خود را نیز دارا می‌باشند. 

مانند تمام فناوری‌های موجود و در دسترس، چاپگر بیسیم و یا حتی با سیم نیز با مشکلات و خطاهایی مواجه است. چنانچه شما نیز در رابطه با اتصال چاپگر بی سیم به شبکه وای فای دچار مشکل شده‌اید قبل از اینکه به شرکت پشتیبان و تکنیسین های مربوطه تماس بگیرید نکات و ترفندهای زیر را بررسی نمایید.

 

*** Restart

 

چنانچه چاپگر بیسیم شما عملکرد چاپ را انجام نمی دهد و یا در اواسط کار متوقف می شود، همه دستگاه های وصل شده به شبکه وای فای، روتر و چاپگر بی سیم بی سیم را یک بار خاموش و روشن کنید. ریستارت کردن و اتصال دوباره می‌تواند ایراد کار را از بین ببرد.

 

*** بررسی اتصالات

 

چنانچه با ریستارت مشکل مرتفع نشد وضعیت اتصال چاپگر بی سیم به شبکه وای فای را بررسی کنید و از اتصال چاپگر اطمینان حاصل نمایید.

علاوه بر این مطمئن شوید اتصال رایانه به شبکه وای فای نیز بدرستی انجام گرفته است یا خیر. همچنین به پنل مدیریتی روتر بی سیم رفته و بررسی کنید که آیا چاپگر بیسیم آدرس اختصاصی IP دارد یا خیر و آدرس MAC چاپگر بی سیم را رؤیت کنید.

چنانچه چاپگر در روتر نا آشنا باشد در نتیجه مشکل اتصال چاپگر با خود این دستگاه است و می بایست دوباره آنرا راه اندازی کرده و به شبکه وای فای وصل نمایید.

 

*** دیوار آتش و ضد ویروس

 

چنانچه هر دو راهکار بالا را اعمال کردید و اختلال برطرف نشد آنتی ویروس و فایروال و هر برنامه ی نرم افزاری که جدیدا نصب کرده اید را وارسی کنید. برخی نرم افزارها اجازه برقراری ارتباط میان دو دستگاه را نمی دهند.

 

*** پیکربندی دوباره

 

چنانچه تمام ترفند های بالا بی تأثیر بودند و هیچ کمکی به رفع مشکل اتصال چاپگر بیسیم شما به شبکه وای فای نکردند، ممکن است دوباره پیکر بندی کردن چاپگر کارساز باشد. پس یکبار دیگر چاپگر را نصب کنید.

 

*** در نهایت

 

به گزارش پژواک، اگر باز هم نتیجه نگرفتید آدرس IP چاپگر را در رایانه خود تغییر دهید، چون ممکن است این آدرس به دلایل مختلفی تغییر کرده باشد و عملکرد چاپگر با اختلال روبرو شده باشد.

در آخر می توانید با رجوع به سایت سازنده چاپگرتان درایو ها و برنامه های کمکی مرتبط با دستگاهتان را دانلود کنید و مراحل رفع خطاها و عیب یابی‌ها را که اعلام کرده اند به طور دقیق بررسی و امتحان کنید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه