کد خبر:257399
پ
f6qfff4o6ul4
مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان:

اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در باشگاه کارآفرینی تیوان

مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان در مورد فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این شرکت توضیح داد.

مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان در مورد فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این شرکت توضیح داد.

 

*** باشگاه کارآفرینی تیوان

 

به گزارش پژواک، محمدرضا سبحان در مورد باشگاه کارآفرینی تیوان، اظهار داشت:
در حقیقت تیوان یک فضای کار اشتراکی است و به این دلیل به آن باشگاه گفته می شود که همه با هر کسب و کاری می توانند به آن اضافه شده و شروع به کار کنند.

باشگاه تیوان در کنار ارائه فضای کار اشتراکی آموزشهای مورد نیاز استارتاپ ها را برگزار می نماید.

هدف از شکل گیری تیوان کمک به استارتاپ های نوپا برای حضور در اکوسیستم کارآفرینی بوده است. زیرا استارتاپ های نوپا برای عبور از فیلتر شتابدهنده ها و جذب توسط آنها، نیاز به آموزش و کمک دارند. مجموعه تیوان این امکان را برای استارتاپ ها فراهم می نماید.

مجموعه تیوان به مدت ۳ سال مشغول به فعالیت می باشد. در طی ۱٫۵ سال پیش به پیشنهاد پارک پردیس مدیریت کارخانه کارآفرینی های وی را نیز برعهده گرفتند، که هدف آن فرآهم آوردن کلیه نیازهای استارتاپها برای رشد در کنار هم می باشد.

نمونه خارجی که، باشگاه تیوان اقتباسی از آن می باشد “هکردوجو در سیلیکون ولی” است. Talent Garden در اروپا نیز اینچنین ساختاری دارد.

 

*** تاثیر کرونا بر تیوان

 

وی در ادامه درباره تاثیر کرونا بر تیوان، بیان داشت:

حوزه فعالیت اکثریت تیم های مستقر در تیوان IT است، و به دلیل شیوع کرونا تیم ها تصمیم گرفتند بصورت دورکاری به کارشان ادامه دهند.

بنابراین مراجعات به فضاهای کار اشتراکی بسیار کاهش پیدا کرده است و این موضوع موجب ضرر و زیان فضاهای کار اشتراکی و محیط های کوورکینگ شده است که حتی می تواند منجر به ورشکستگی آنها شود.

 

سبحان پیرامون تفاوت اکوسیستم کارآفرینی هندوستان با ایران، اضافه کرد:
سفر مجموعه تیوان به هندوستان در قالب کار جدیدشان با عنوان زعفران قرمز صورت گرفت و هدف از سفر دیدن اکوسیستم کارآفرینی هندوستان بود. ساختار استارتاپهای هندوستان با ایران بسیار متفاوت است.

تیم های آنها جهانی فکر می کنند و داشتن ۱ میلیون یوزر در ابتدای کار از نظر آنها زیاد نیست. استارتاپهای هندی خیلی راحت به حضور در سطح جهان فکر می کنند در حالی که تیم های ایرانی اینطور نیستند. دیدگاه سرمایه گذاران هندی نیز بسیار متفاوت بوده و کلا عددها بسیار بزرگتر از آنچه در ایران است بود.

 

*** کار مشترک تیوان و شنوتو

 

مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان درباره کار مشترک تیوان و شنوتو با عنوان آکادمی پادکست، بیان داشت:
همانطور که می دانید شنوتو یک پایگاه شناخته شده در حوزه پادکست است و باشگاه کارآفرینی تیوان نیز در بحث آموزش مطرح می باشد.

به دلیل اهمیت پادکست ها و قدرتشان در معرفی کسب و کارها با امکانات کمی که نیاز دارند و اینکه کسب و کارها می توانند به راحتی از آن برای تولید محتوای ارزشمند استفاده کنند، مجموعه تیوان و شنوتو تصمیم به برگزاری کارگاههای آنلاین آموزش پادکست با عنوان آکادمی پادکست نمودند.

مشهد و اصفهان جزء شهرهای خوب استارتاپی ایران هستند. مجموعه های خوبی در این شهرها وارد شدند و قوی کار میکنند. در مشهد شتابدهنده هاوش، فینووا و فردوسی حضور خوبی دارند. آقای زواشکیانی اشاره نمودند که ۱۳ شتابدهنده در مشهد حضور دارند و همه در کنار هم فعالیت می کنند.

 

*** تفاوت کوورکینگ ها و شتابدهنده ها

 

وی درباره تفاوت کوورکینگ ها و شتابدهنده ها، گفت:
آقای سبحان پیش بینی نمودند که ممکن است در آینده کاربرد شتابدهنده ها و کوورکینگ ها مشابه شود. ایشان معتقدند که اکنون تأسیس شتابدهنده به شکل قبل کاربردی نخواهد بود و شتابدهنده های جدید باید به شکل دیگری ظاهر شوند بطوری که در محیط های نوآورانه وارد شوند و به استارتاپ ها کمک نمایند.

کوورکینگ ها، فضای کار در اختیار تیم های استارتاپی قرار می دهند و در قبال آن اجاره بها دریافت می نمایند بنابراین چون هزینه و سرمایه گذاری نمی کنند، سختگیر نیستند و فیلترهایی که دارند، بیشتر اخلاقی است نه فیلترهای کاری. اما شتابدهنده ها سختگیرانه تیم ها را انتخاب می کنند و فیلترهای سخت تری را برای عبور استارتاپ ها قرار می دهند.

زیرا شتابدهنده ها برای تیم ها هزینه و سرمایه گذاری می نمایند بنابراین ایده هایی را پذیرش می کنند که ارزش سرمایه گذاری داشته باشند. در قبال سرمایه ای که در اختیار استارتاپ ها قرار داده می شود، مقداری از سهام آن استارتاپ ها به شتابدهنده داده می شود.

فضاهای کار اشتراکی به هم افزایی و نتورکینگ تیم ها کمک می کنند. این فضاها جدا از هزینه کمی که برای استارتاپها دارند به افزایش انگیزه اعضای تیم و اشتراک اطلاعات تیم های مستقر در فضا نیز کمک می کنند.

 

*** سرمایه گذاری

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان در پایان، اظهار داشت:

یک سرمایه گذار حرفه ای همه تخم مرغ هایش را در یک سبد نمی چیند. سرمایه گذارهای حرفه ای قبلاً هم بخشی از سرمایه شان در بازار سهام بوده، بخشی در صنعت و بخش دیگر را در استارتاپ ها وارد می نمودند.

اکنون هم هنوز سرمایه گذارانی هستند که در استارتاپ ها سرمایه گذاری می کنند. بنظر ایشان باید سرمایه گذاریهایی که در این زمینه انجام می شود را علنی کرد زیرا موجب افزایش امید و انگیزه در استارتاپ ها و ایجاد اشتیاق در سرمایه گذاران دیگر می شود.

اول اینکه استارتاپ کومودا راند بعدی خود را از دیجی کالا دریافت نمود و دیگر اینکه استارتاپ اسمارت آپ توانست Exit نماید.

به نظر ایشان این ۲ خبر می تواند برای تیم های استارتاپی بسیار امید بخش باشد. که در این شرایط یک استارتاپ توانسته Exit نماید و دیگری راند بعدی خود را دریافت نماید.

 

 

انتهای پیام//

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه