کد خبر:265713
پ
رباتیک
پژواک گزارش می‌دهد:

۷ محصول داخلی در حوزه رباتیک تولید شد

۷ محصول در حوزه رباتیک با حمایت معاونت علمی و فناوری به تولید رسید تا به رونق بازار داخلی کمک کند.

۷ محصول در حوزه رباتیک با حمایت معاونت علمی و فناوری به تولید رسید تا به رونق بازار داخلی کمک کند.

 

*** تولید ۷ محصول داخلی در حوزه رباتیک

 

به گزارش پژواک، پیش‌بینی می‌شود که رباتیک یکی از ۱۰ صنعت برتر آینده باشد. کاربرد محصولات رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و در حال تسری به کاربردهای روزمره است. توسعه و تحقیق در مورد کاربردهای جدید نیازمند توجه ویژه به این رشته و تربیت مهندسان خلاق و متخصص است.

رشته مهندسی رباتیک در ایران سال ۸۱ ایجاد شد و از همان روزها روندی رو به رشد داشته است. بنا به گفته کارشناسان در طول این سال‌ها افرادی توانمند و حاذق در این حوزه شناسایی شده و مشغول به کار هستند. البته با وجود رشد استارت‌آپ‌ها و فناوری در کشور، هنوز موضوعات رباتیک در کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه بسیار اندک است.

با این حال اما با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۷ محصول در حوزه رباتیک تولید شده است. محصولاتی چون «سامانه جراحی رباتیک (سینا)»، «ربات اسکلت بیرونی اکسوپر (درمانی)»، «هود هوشمند رباتیک»، «ربات توانبخشی زانو ربات»، «ربات توانبخشی آموزش گام برداری»، «تجهیزات توانبخشی و بازتوانی» و «سامانه رباتیک هوشمند سنجش و ارزیابی تعادل بدن انسان در توانبخشی» به شکل کاملاً بومی و توسط متخصصان داخلی به تولید رسیده و با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری روانه بازار داخلی شده است.

برخی از این محصولات با توجه به کیفیت و کارایی که دارند، روانه بازارهای جهانی نیز شده‌اند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه