کد خبر:262881
پ
زیست‌فناوری
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

فعالیت ۲۳ شتاب‌دهنده در حوزه زیست‌فناوری با هدف توسعه صادرات

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۳ شتاب‌دهنده در حوزه زیست‌فناوری با هدف توسعه صادرات در حال فعالیت هستند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۳ شتاب‌دهنده در حوزه زیست‌فناوری با هدف توسعه صادرات در حال فعالیت هستند.

 

*** توسعه زیست‌فناوری در کشور با تشکیل ۲۳ شتاب‌دهنده

 

به گزارش پژواک، بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۳ شتاب‌دهنده در حوزه‌های مرتبط با زیست‌فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری شکل گرفته است تا روند توسعه این فناوری را شتاب دهد.

زیست‌فن‍اوری یکی از عرصه‌های توسعه یافته علمی و فناورانه در کشور است و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری بارها بر توانمندی بالای دانشمندان کشورمان در این حوزه در سطح منطقه و جهان تاکید کرده است.

این توانمندی‌ها حاصل تلاشی است که در زیست‌بوم فناوری و نوآوری و به یاری متخصصان و اندیشمندان جوان کشور اتفاق افتاده است.

یکی از ارکان اصلی این زیست‌بوم، شکل گیری شتاب‌دهنده‌هایی است که نقشی اثرگذار در توسعه یافتگی علوم و فناوری‌ها در کشور دارند و مسیر را برای حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات هموار می‌کنند.

حوزه زیست‌فناوری نیز با ایجاد ۲۳ شتاب‌دهنده فعال در این حوزه روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

 

*** کسب مقام نخست توسعه زیست‌فنا‌وری در منطقه

 

به گزارش پژواک، در حال حاضر ۲۳ شتاب‌دهنده در حوزه‌های مواد اولیه دارویی، داروهای زیستی و پیشرفته، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، پروبیوتیک و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

این شتاب‌دهنده‌ها چند سالی است که سهم ویژه‌ای در توسعه یافتن زیست‌فناوری در کشور دارند.

این تلاش‌ها نتیجه‌ای دیگری نیز برای کشور دارد و آن هم کسب مقام نخست در منطقه و دوازدهم در سطح جهان و صادرات بیش از ۶۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه زیستی است.‌

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه