کد خبر:266557
پ
تبادل اطلاعات
توسط سازمان فناوری اطلاعات؛:

یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات صادر شد

معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از صدور نزدیک به یک هزار گواهی و تاییدیه در حوزه امنیت اطلاعات خبر داد.

معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از صدور نزدیک به یک هزار گواهی و تاییدیه در حوزه امنیت اطلاعات خبر داد.

 

*** صدور یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات 

 

به گزارش پژواک، طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال حاضر ۹۵۶ گواهی و تاییدیه تاکنون توسط معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات صادر شده است.

این گواهی‌ها به تفکیک نوع فعالیت عبارتند از ۴۶۶ پروانه فعالیت خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات که توسط اداره کل نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) صادر شده است.
همچنین از میان مجموع گواهی‌های صادره تعداد ۸۴ گواهی معتبر متعلق به ارزیابی امنیتی محصول فاوا، ۱۳ گواهی در حال تمدید، ۲۱ گواهی منقضی شده، ۹۸ تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال ۱۳۹۸، ۲۹۷ تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال ۱۳۹۹ و نیز ۷ گواهی به ارزیابی امنیتی آزمایشگاه‌ها تعلق دارد که وظیفه بررسی و صدور آن را اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات (ارم) به عهده دارد.
ارتقای امنیت شبکه ملی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به شمار می‌رود.
این آزمایشگاه‌ها طی فعالیت مشترک مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران وظیفه ارائه این خدمات را برعهده دارند.
بر این اساس، کلیه متقاضیان دریافت گواهی ارزیابی امنیتی محصولات (گواهی افتا) می‌توانندجهت شروع و تمدید فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات و اخذ گواهی امنیتی محصول، به سامانه جامع خدمات و محصولات افتا به نشانی https://arzyabi.ito.gov.ir مراجعه کنند.
طبق اعلام معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران به دلیل شرایط کرونایی و تسهیل مراجعین به منظور تمدید اعتبار گواهی‌نامه‌های منقضی شده یا در حال انقضای محصولات، از تاریخ ۰۱/‏۰۲/‏۱۴۰۰‬ اعتبار این دسته از گواهی‌ها به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود و معتبر خواهند بود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه