کد خبر:266370
پ
کلاب هاوس
پژواک گزارش می‌دهد:

کلاب هاوس با جلوه‌های صوتی فضایی، گفتگوها را واقعی‌تر می‌کند

کلاب‌هاوس جلوه‌های صوتی فضایی یا فراگیر را به پلتفرم خود اضافه می‌کند و کاربران حس واقعی‌تری را در گفتگو در روم‌های صوتی تجربه خواهند کرد.

کلاب‌هاوس جلوه‌های صوتی فضایی یا فراگیر را به پلتفرم خود اضافه می‌کند و کاربران حس واقعی‌تری را در گفتگو در روم‌های صوتی تجربه خواهند کرد.

 

*** کلاب هاوس با جلوه‌های صوتی فضایی، گفتگوها را واقعی‌تر می‌کند

 

به گزارش پژواک، تابستان امسال کلاب‌هاوس دستاوردهای بسیاری برای کاربران خود داشت و علاوه بر اینکه این پلتفرم در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت، با ویژگی‌های جدیدی نیز به‌روز شد. اکنون این شرکت قصد دارد برگ برنده‌ دیگری را به نمایش بگذارد تا تجربه صوتی بهتری را فراهم کند.

با اضافه شدن جلوه‌های صوتی فضایی، به نظر می‌رسد بلندگوهای مختلفی در روم‌ قرار دارند و صدا از موقعیت‌های فیزیکی مختلف به گوش می‌رسد که حس زنده بودن فضا را تداعی می‌کند.
جاستین اوبرتی پس از بیش از یک دهه حضور در گوگل، در ماه مه به عنوان مدیر فناوری به کلاب‌هاوس پیوست.
وی رهبری تیم هنگ‌اوتس و توسعه گوگل Duo را برعهده داشت و اخیرا نیز روی پلتفرم بازی ابری گوگل استادیا کار می‌کرد.
وی همچنین استاندارد WebRTC را توسعه داده است.
وی معتقد است در روم‌های صوتی می‌توان تجربه مشابهی با فضای فیزیکی ایجاد کرد. این کار با تنظیمات صوتی قابل انجام است. 
 
 

*** تجربه بهتر با کلاب هاوس

 
 
با وجودی که کلاب‌هاوس یا بسیاری دیگر برنامه‌های چت صوتی، در فضای مجازی افراد بسیاری را گرد هم جمع کرده‌‌اند، ولی معمولا در چنین فضاهایی صدا به صورت فلت پخش می‌شود که تجربه کاربری خوشایندی نیست اما می‌توان با فناوری‌های جدید صوتی، امکانی را فراهم کرد که فضای روم‌های صوتی واقعی‌تر به نظر برسد و صدا به گونه‌ای پخش شود که گویی کاربران از قسمت‌های مختلف فضای جلسه صحبت می‌‌کنند و با این رویکرد مشکل فلت بودن صدا را برطرف کرد.
کلاب‌هاوس با الگوبرداری از مدل پخش صدا در اتاق جلسات واقعی و فیزیکی، فضای واقعی‌تری را برای کاربران پلتفرم خود ایجاد می‌کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشند. 
به همین منظور،‌ کلاب هاوس از API صوتی فضایی High Fidelity استفاده می‌کند تا بتواند چنین امکانی را فراهم کند. فناوری «HRTF High Fidelity» که مخفف «Head Related Transfer Function» است، با افزودن تاخیر زمانی بین کانال‌های استریو و تکرار صدا با فرکانس‌های بالا و پایین براساس منشا صدایی که به گوش می‌رسد، فضای روم‌های صوتی را واقعی‌تر می‌کند.
 
 

*** پشتیبانی از تمام هدفون‌های سیمی و بی‌سیم 

 
 
به گزارش پژواک، به گفته کلاب هاوس، تمام هدفون‌های سیمی و بی‌سیم از صدای فضایی پشتیبانی خواهد کرد.
زمانی که در حال صحبت کردن با محصولات بلوتوثی باشید، به علت محدودیت‌های فنی نمی‌توانید چنین صدایی را بشنوید، با این حال افکت همچنان اعمال می‌شود. کلاب هاوس امیدوار است با همکاری اپل و گوگل چنین مشکلی را برطرف کند.

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه