کد خبر:259165
پ
کاهش درد
پژواک گزارش می‌دهد:

کاهش درد با کمک واقعیت مجازی

یک شرکت آمریکایی در یک ارزیابی جدید، از تاثیر بالای محصول واقعیت مجازی خود در کاهش درد خبر داده است.

یک شرکت آمریکایی در یک ارزیابی جدید، از تاثیر بالای محصول واقعیت مجازی خود در کاهش درد خبر داده است.

 

*** کاهش درد با کمک واقعیت مجازی

 

به گزارش پژواک، شیوع کووید-۱۹، به پیشرفت‌ فناوری در پزشکی منجر شده است، واقعیت مجازی در کنار پزشکی از راه دور، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، جایگاه خود را در مراقبت‌های بهداشتی پیدا کرده است.

شرکت آمریکایی “AppliedVR” که تخصص آن، ارائه یک بستر واقعیت مجازی برای بهبود بیماران است، اعلام کرده که یکی از محصولات آن موسوم به “EaseVRx” که برای بهبود درد مزمن در خانه استفاده می‌شود، می‌تواند بهبود معناداری در نتایج درد ایجاد کند.

این محصول، با انجام دادن یک آزمایش روی ۱۷۹ نفر ارزیابی شد که حداقل به مدت شش ماه، کمردرد مزمن را تجربه کرده بودند.

نتایج این ارزیابی نشان داد که EaseVRx، رضایت‌بخشی بالایی را به همراه داشته است و شرکت‌کنندگان به طور میانگین، بهبود قابل توجهی را پس از درمان تجربه کردند و نشانه‌های بهبودی مانند کاهش شدت درد، بهبود فعالیت، خواب، خلق و خو و استرس را گزارش دادند.

 

*** کاربرد واقعیت مجازی در حوزه سلامت

 

به گزارش پژواک، شرکت‌کنندگان علاوه بر این، میزان بالایی از واکنش‌های درمانی را گزارش دادند. بیماران در روش‌های قدیمی، به داروها برای برطرف کردن درد خود اعتماد کرده‌اند که یک روش پرهزینه است.

باتوجه به موفقیت‌آمیز بودن ارزیابی‌ها، شاید AppliedVR بتواند یک جایگزین واقعی و بدون دارو برای بیماران فراهم کند تا به مدیریت درد خود بپردازند.

کووید-۱۹، حوزه مراقبت‌های بهداشتی را به سوی ارائه جایگزین‌هایی برای روش‌های قدیمی سوق داده است.

بدین ترتیب در کنار افزایش هزینه‌های درمان، شاهد توسعه روش‌های درمانی و تشخیصی جدید با استفاده از واقعیت مجازی هستیم.

اگرچه کاربرد واقعیت مجازی در حوزه سلامت هنوز در مراحل ابتدایی است اما می‌توان گفت که استفاده از واقعیت مجازی در آموزش پزشکی، توانبخشی، بیماری‌های عصبی و روانی می‌تواند در آینده نزدیک اجرا شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه