کد خبر:274316
پ
گوگل
پژواک گزارش می‌دهد:

کارمندی که مدعی خودآگاهی هوش مصنوعی گوگل شده بود، اخراج شد

«بلیک لموین»، مهندسی که بیش از یک ماه پیش به‌صورت عمومی گفته بود هوش مصنوعی LaMDA به ادراک رسیده، از گوگل اخراج شده است.

«بلیک لموین»، مهندسی که بیش از یک ماه پیش به‌صورت عمومی گفته بود هوش مصنوعی LaMDA به ادراک رسیده، از گوگل اخراج شده است.

 

*** ادعایی که کار دست کارمند گوگل داد

 

به گزارش پژواک، بر اساس بیانیه‌ای که سخنگوی گوگل، «برایان گابریل» برای خبرگزاری ورج فرستاده، اخراج لموین تایید شده است.

 

این شرکت می‌گوید:

«لمدا ۱۱ بازبینی دقیق را پشت سر گذاشته و ما چند وقت پیش مقاله‌ای تحقیقاتی را منتشر کردیم تا جزئیات مربوط به توسعه مسئولانه این نرم‌افزار را تشریح کنیم.»

این کمپانی مدعی است که به شکل جامع ادعاهای لموین را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که آن‌ها تماماً بی‌اساس بوده‌اند.

 

*** کارشناسان چه نظری درباره هوش مصنوعی گوگل دارند؟

 

به گزارش پژواک، بیانیه گوگل هم‌راستا با نظرات بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان اخلاق است که گفته بودند ادعاهای لموین کمابیش با فناوری‌های امروزی غیرممکن‌ هستند.

مهندس سابق گوگل مدعی بود گفتگو با LaMDA او را به این نتیجه رسانده که با چیزی فراتر از یک چت‌بات معمولی طرف است.

لموین گفته بود که محققان گوگل باید قبل از اجرای آزمایش‌های خود با لمدا، رضایت این هوش مصنوعی را جلب کنند چون او دارای قدرت تفکر و احساسات است.

«مارگارت میچل»، یک مهندس دیگر گوگل که چندی پیش به خاطر اعتراض به عدم تنوع نژادی در میان نیروهای این شرکت اخراج شده بود، در صفحه توییتر خود در این باره گفت سیستم‌هایی مثل لمدا قدرت ادراک ندارند، آن‌ها در عوض نحوه ادراک ارتباطی توسط انسان‌ها را در قالب متن مدل‌سازی می‌کنند.

در بخش انتهایی بیانیه گوگل آمده: «مایه تاسف است که بلیک [لموین] با وجود فعالیت طولانی مدت در این حوزه هنوز به نقض آشکار سیاست‌های کاری و قوانین امنیت داده‌های ما اصرار داشت که شامل لزوم حفاظت از اطلاعات محصول است.

ما به توسعه دقیق مدل‌های زبانی ادامه می‌دهیم و برای بلیک آرزوی موفقیت داریم.»

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه