کد خبر:273627
پ
Xiaomi-Mi-Smart-Band-6-Wearable-Testbericht-5-1112×625-1
پژواک گزارش می دهد:

کارایی فوق‌العاده مچ بندهای سلامتی در شناسایی کرونا

تحقیقات نشان می دهد مچ بند های ردیاب سلامتی می توانند چند روز قبل از ظهور علائم ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را ردیابی کنند.

تحقیقات نشان می دهد مچ بند های ردیاب سلامتی می توانند چند روز قبل از ظهور علائم ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را ردیابی کنند.

 

*** کارایی فوق‌العاده مچ بندهای سلامتی در شناسایی کرونا

به گزارش پژواک، ردیاب های مذکور تغییرات در دمای پوست، ضربان قلب و تنفس را ردیابی می کنند و با کمک هوش مصنوعی تشخیص ابتلا به بیماری را اعلام می کنند.

گروهی از محققان مچ بند AVA را آزمایش کردند و نتیجه تحقیق خود را در نشریه « BMJ Open» منتشر کردند. این مچ بند ردیابی باروری به طور آنلاین فروخته می شود و می تواند بهترین زمان برای بارداری را نشان دهد.

گجت پوشیدنی مذکور تنفس، ضربان قلب، دمای پوست مچ دست و همچنین جریان خون را ردیابی می کند.

در تحقیق انجام شده ۱۱۶۳ فرد زیر ۵۱ سال در لیختن اشتاین از زمان آغاز پاندمی تحت نظر بودند.

از آنها خواسته شد تا مچ بند مذکور را شب ها استفاده کنند. این گجت هر ۱۰ ثانیه داده های به دست آمده را ذخیره می کند. همچنین افراد باید حداقل ۴ ساعت بخوابند تا ابزار فعال شود.

مچ بند با اپلیکیشن موبایل همخوان می شود و هرگونه فعالیت فرد که روی نتایج تاثیر بگذارد مانند الکل، داروی مصرفی و غیره را نیز ردیابی می کند. همچنین این گجت می تواند علائم احتمالی کووید۱۹ مانند تب را ردیابی کند.

همه افرادی که در این تحقیق شرکت کردند به طور مرتب تست سریع آنتی بادی کووید۱۹ استفاده می کردند و افرادی که علائم ابتلا در آنها ظاهر می شد تست PCR یا سواب انجام می دادند.

در کل بیش از ۱.۵ میلیون ساعت داده های فیزیولوژیکی و ابتلای ۱۲۷ نفر به کووید۱۹ ثبت شد که از این تعداد ۶۶ نفر (۵۲ درصد) مچ بند مذکور را حداقل به مدت ۲۹ روز متوالی استفاده کرده بودند.

تحقیق نشان داد طی دوره نهفتگی بیماری ( دوره قبل از ظهور علائم)، هنگامیکه علائم بیماری آشکار شدند و همچنین طی بازه بهبود در مقایسه با وضعیت عدم ابتلا تغییرات قابل توجهی مشاهده شد.

در کل ردیاب ها و الگوریتم های رایانشی ۶۸ درصد از موارد ابتلا به کووید۱۹ را تا ۲روز قبل از ظاهر شدن علائم شان شناسایی کردند.

محققان انستیتو تحقیقات کاردیوواسکولار بازل نیز در این پژوهش همکاری کردند.

البته پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تحقیق محدودیت هایی نیز داشته و تمام موارد ابتلا به کووید۱۹ ردیابی نشده اند.

 

نویسنده:اعظم سیفی

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه