کد خبر:268800
پ
اینستاگرام
پژواک گزارش می دهد:

چگونه در دام اسکم‌های اینستاگرام گرفتار نشویم؟

کلاهبرداران (اسکمرها) حتی از اینستاگرام هم برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند، اگر از کاربران اینستاگرام هستید حتما مراقب روش‌های کلاهبرداری که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم باشید.

کلاهبرداران (اسکمرها) حتی از اینستاگرام هم برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند، اگر از کاربران اینستاگرام هستید حتما مراقب روش‌های کلاهبرداری که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم باشید.

 

*** چگونه در دام اسکم‌های اینستاگرام گرفتار نشویم؟

 

به گزارش پژواک، شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام دنیایی از فرصت‌های بی‌پایان هستند، از ارتباط برقرار کردن با دوستان و آشنایان گرفته تا راه‌اندازی یک کسب‌وکار بزرگ از داخل خانه. اما متأسفانه، در این بین تعداد کسانی که سعی دارند از راه‌های مختلف از طریق این شبکه سودجویی کنند هم روز به‌روز در حال افزایش است.

حتما این روزها با انواع و اقسام اکانت‌های ناشناس و نامشخص روبرو شده‌اید که به شما پیشنهاد کار، افزایش فالوئر و شاید هم خدمات رایگان می‌دهند. در اینجا سعی داریم تا شما را با بعضی از روش‌های کلاهبرداری مرسوم در اینستاگرام آشنا کنیم.

 

۱- شرکت‌هایی که پیشنهاد فالوئرهای ارزان قیمت می‌دهند
تعداد فالوئر یکی از فاکتورهای مهم اینستاگرام است. از خیلی جهات، داشتن فالوئرهای زیاد می‌تواند حس اعتبار، اعتماد و تأثیرگذاری را القاء کند. در واقع، وقتی شرکت‌ها به‌دنبال انتخاب اینفلوئنسر هستند یکی از مهم‌ترین فاکتورها داشتن فالوئرهای زیاد است.

هرچند حقیقت این است که کیفیت فالوئرها به اندازه کمیت آنها مهم است. بعد از اینکه اینستاگرام روند نمایش پست‌ها را از ترتیب زمانی به فید الگوریتم محور تغییر داد، خیلی از فالوئرهای شما محتوایی که پست می‌کنید را اگر به اندازه کافی جذاب نداند مشاهده نخواهند کرد.

متأسفانه، هنوز هم شرکت‌هایی هستند که تلاش می‌کنند بیشترین سود را از کاربرانی که به‌دنبال تعداد فالوئر بالا هستند ببرند. این شرکت‌ها با وعده فالوئرهای ارزان از شما می‌خواهند تا اطلاعات پرداخت مانند جزئیات کارت بانکی و همچنین نام کاربری و کلمه عبور اینستاگرام را در اختیارشان بگذارید تا بتوانند به شما کمک کنند. اما در نهایت، آنها به دنبال دستیابی به اکانت شما و دزدیدن هویت‌تان هستند.

 

۲- اسکم‌های شغلی
درخواست‌های کاری می‌توانند بهترین و سریع‌ترین دام سودجویان برای دستیابی به اطلاعات مهم و قابل شناسایی شخصی (PII) شما باشند. به‌این دلیل که عموما استخدام کننده‌های واقعی از شما CV یا رزومه می‌خواهند، که می‌تواند شامل چیزهایی مانند آدرس منزل و اطلاعات تماس باشد.

برای سودجویان و کلاهبرداران، اسکم‌های شغلی از بهترین راه‌های جمع‌آوری اطلاعات برای دزدین هویت شما هستند. کلید اصلی شناسایی اسکم‌های شغلی مراجعه و بررسی صفحات اصلی شرکت و مشاهده شغل‌هایی است که به‌دنبال آن هستند.

در کنار آن، کار خوبی که می‌توانید انجام دهید بررسی پرتال رسمی شرکت است، جایی که می‌توانید اطلاعات خود را ارسال کنید. یک ایمیل یا وبسایت رسمی شرکت به جای آدرس ایمیل شخصی فرد استخدام کننده راه امن‌تری برای درخواست یک شغل جدید است.

 

۳- دوره‌هایی که پولتان را می‌خورند
تعداد مدرسان فیک و جعلی که اقدام به فروش دوره‌هایی که هیچ تخصصی در خصوص آن ندارند می‌کنند به‌طور غیرقابل باوری افزایش داشته است. اینگونه دوره‌ها که هیچ پشتوانه اعتباری برای اثبات حقانیت آنها وجود ندارد، اغلب کسانی را هدف می‌گیرند که به دنبال تغییر حرفه، ورود به یک صنعت جدید یا کسب درآمد اضافه‌تر هستند.

هرچند که همه دوره‌ها اسکم نیستند، ولی قطعا دوره‌های زیاد و در حال افزایشی هستند که اصلا ارزش هزینه‌ای که برای آنها می‌کنید را ندارند. برای اینکه از ارزش و سلامت دوره‌ها مطلع شوید به سراغ فروم‌های آنلاینی بروید که اعضاء تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند. علاوه بر آن، درباره سابقه سازندگان این دوره‌ها در لینکدین یا گوگل یک جستجوی سریع داشته باشید چونکه آنها می‌توانند معتبر یا غیر معتبر بودنشان را برملا کنند.

بطور مثال، اگر شخصی دوره افزایش فالوئر در اینستاگرام را می‌فروشد اما تعداد فالوئرهای خودش پایین است باید به معتبر بودن آن شک کنید.

 

۴- اسکم‌های سفیر برند
از آنجایی که خیلی‌ها در تلاش هستند تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی درآمد بالایی داشته باشند و از همین رو تبدیل به اینفلوئنسر می‌شوند، برندها سعی دارند تا بیشترین سود را از آنها ببرند.

برندها با استفاده از برچسب سفیر بودن، اینفلوئنسرها را ترغیب به پرداخت هزینه برای حمل محصولات به اصطلاح رایگان می‌کنند. با اینحال، هزینه حمل اغلب بطور عجیبی بالا است، چونکه در واقع هزینه خودِ محصول در آن گنجانده شده است.

وقتی می‌خواهید قانونی بودن همکاری یک اینفلوئنسر را بررسی کنید، یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها تقاضای آنها برای پرداخت در قبال محصولی است که ارائه می‌دهند.

 

۵- بذل و بخشش دروغی
رشد فالوئرهای اینستاگرام در دریایی از انواع رقبا کار سخت و دشواری است. به‌همین دلیل است که خیلی از برندها ترجیح می‌دهند با راه‌اندازی کمپین‌های متعدد و مختلف تعداد فالوئرهایشان را بالا ببرند. یکی از شیوه‌های رایج آنها برای این کار پخش جوایز است.

متأسفانه، خیلی از اسکمرها متوجه شده‌اند که چگونه این جوایز می‌توانند برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران مورد استفاده قرار گیرند. بعضی اوقات، اسکمرها حتی تلاش می‌کنند تا پروفایل یک برند قانونی را کپی کنند و یک بذل و بخشش دروغی راه بیاندازند.

وقتی که به‌اندازه کافی پاسخ بگیرند، اسکمرها از بین اسکم‌ها برندگان را مشخص می‌کنند. بعد با ادعای ارسال جایزه، از کاربر می‌خواهند تا اطلاعاتی مانند نام، جزئیات مخاطبان و سایر اطلاعاتی که می‌توانند برای دزدیده شدن هویت شما استفاده شوند را در اختیارشان بگذارند.

 

*** اینستاگرام را امن و لذت‌بخش نگه دارید

 

برای اینکه در اینستاگرام از اسکم شدن دوری کنید، باید مراقب کسانی که با آنها تعامل دارید باشید، حتی آنهایی که در دنیای واقعی می‌شناسیدشان. برخی اوقات، اسکمرها از چیزی که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر هستند. قبل از اینکه اطلاعات شخصی و مهم‌‌تان را برایشان بفرستید، کانال‌های رسمی شرکت‌ها و یا اشخاص موردنظر را چک کنید. حتما قبل از اینکه با کسی ارتباط برقرار کنید، مطمئن شوید که مدارک کافی جمع کنید.

اسکمرها با هوشمندی بیشتری کار می‌کنند و تلاش می‌کنند با قانونی نشان دادن خودشان وقت‌تان را تلف کنند، پول‌تان را بدزدند یا هویت آنلاین شما را سرقت کنند.

شبکه

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه