کد خبر:275674
پ
مزرعه
پژواک گزارش می‌دهد:

چگونه بیماری‌های عفونی را از مزرعه خود دور نگه داریم؟

اتخاذ تدابیری برای کاهش احتمال انتقال یک بیماری عفونی به مزرعه شما توسط افراد، حیوانات، تجهیزات یا حتی وسایل نقلیه است.

اتخاذ تدابیری برای کاهش احتمال انتقال یک بیماری عفونی به مزرعه شما توسط افراد، حیوانات، تجهیزات یا حتی وسایل نقلیه است.

 

*** بیماری عفونی برای مزارع

 

به گزارش پژواک به نقل از روستا، امنیت ایمنی به معنای اتخاذ تدابیری برای کاهش احتمال انتقال یک بیماری عفونی به مزرعه شما توسط افراد، حیوانات، تجهیزات یا حتی وسایل نقلیه است. 

همچنین مستلزم انجام تمام کارهای ممکن است تا احتمال خروج بیماری از مزرعه شما کاهش یابد. این رویکرد “هیچ چیز در هیچ چیز بیرون” نامیده می شود.

یکی از بزرگترین خطرات برای یک مزرعه از آوردن حیوانات جدید به محل شما یا قرار دادن حیوانات در معرض حیوانات دیگر است.

 این یک روش بسیار متداول برای معرفی ارگانیسم‌ها یا عوامل بیماری‌زای جدید به مزرعه شما است.

به‌عنوان یک قاعده کلی، حیوانات جدید و آنهایی که در معرض حیوانات دیگر قرار گرفته اند باید به مدت ۳۰ روز از هم جدا شوند. 

این انزوا و قرنطینه به این دلیل است که به آنها زمان داده شود تا در صورت بروز علائم بیماری و درمان بعدی، مشاهده شود.

در ادامه  برخی از نکات اساسی برای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری های حیوانی آورده شده است.

 

*** فاصله خود را حفظ کنید

 

همیشه دسترسی به اموال و دام یا طیور خود را محدود کنید و تابلویی را با این مضمون نصب کنید. 

یک منطقه اختصاصی داشته باشید که بازدیدکنندگان بتوانند وارد آن شوند. اجازه ندهید هیچ بازدید کننده ای در نزدیکی دام یا طیور شما باشد مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

 در صورت لزوم، مطمئن شوید که بازدیدکنندگان کفش تمیزی مانند چکمه و لباس یکبار مصرف داشته باشند.

یک منطقه اختصاصی داشته باشید که در آن بازدیدکنندگان بتوانند لباس‌های مزرعه بپوشند و در صورت امکان، امکاناتی برای دوش گرفتن و دوش گرفتن فراهم کنند. 

همیشه از دست زدن به حیوانات توسط بازدیدکنندگان خودداری کنید. امنیت زیستی را به خانواده، کارمندان و همه بازدید کنندگانی که وارد منطقه تولید دام شما می شوند یا با آن درگیر هستند، ملزم کنید و آموزش دهید.

 

*** آن را تمیز نگه دارید

 

شما، کارکنان و خانواده تان باید از رویه های امنیت زیستی پیروی کنید که پاکیزگی را تضمین می کند. همیشه لباس های تمیز بپوشید، کفش ها یا چکمه های خود را با مواد ضدعفونی کننده بشویید و دست ها را کاملا بشویید.

 تمام تجهیزات و وسایل نقلیه را تمیز نگه دارید و اصرار داشته باشید که ماشین آلات و وسایل نقلیه باید قبل از ورود به ملک شما با مواد ضدعفونی کننده کاملا تمیز شوند. برنامه هایی را برای کنترل پرندگان وحشی و جوندگانی که می توانند ناقل یا گسترش دهند، حفظ کنید.

 

*** بیماری را به خانه نبرید

 

در هر زمان، اگر شما، خانواده یا کارمندانتان در مزارع دیگر، در زمین‌های خوراک دام، باغ‌وحش‌های حیوانات خانگی، حراج حیوانات یا مکان‌های دیگری که دام و طیور وجود دارد، بوده‌اید، لاستیک‌ها و تجهیزات کامیون یا ماشین خود را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.

 قبل از بازگشت به خانه و اگر دام یا پرندگان را در یک نمایشگاه یا نمایشگاه نشان داده اید یا حیوانات جدیدی را وارد می کنید، همیشه آنها را به مدت ۳۰ روز پس از رویداد از بقیه گله یا گله خود جدا نگه دارید.

 همیشه لباس ها را عوض کنید و قبل از بازگشت به حیوانات دست های خود را کاملا بشویید.

 

*** بیماری را از همسایه خود قرض نکنید

 

اکیداً، تجهیزات، ابزار، یا سایر لوازم خود را با همسایگان یا سایر صاحبان دام و طیور به اشتراک نگذاشته باشید. و در موارد معدودی که این کار را انجام می دهید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از رسیدن به ملک شما آنها را به درستی تمیز و ضدعفونی کنید.

 

*** به دنبال علائم بیماری های عفونی باشید

 

همیشه عاقلانه است که بدانید چه بیماری هایی برای گله یا گله شما نگران کننده است و مراقب علائم یا رفتار غیرعادی، بیماری شدید و/یا مرگ ناگهانی باشید. در صورت امکان، سلامت حیوانات خود را روزانه با صرف زمان با کیفیت برای مشاهده آنها ارزیابی کنید. تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از گسترش بیماری بسیار حیاتی است.

 

*** منتظر گزارش حیوانات بیمار نباشید

 

به گزارش پژواک، گفتنی است؛ همیشه مشکلات غیرعادی سلامت حیوانات را در اولین زمان ممکن به دامپزشک خود گزارش دهید. این به مداخله زودهنگام و جلوگیری از تلفات گسترده کمک می کند.

برخی از بیماری‌های خطرناک حیوانی که باید در برابر آن محافظت کنید عبارتند از؛ آنفولانزای پرندگان با بیماری‌زایی بالا، کوکسیدیوز، بیماری پا و دهان، بیماری پوستی توده‌ای، تب کلاسیک خوکی، بیماری تاولی خوکی، تب خوکی آفریقایی، استوماتیت تاولی، آفت‌زدگی، بیماری عجیب و غریب نیوکاسل. ، بیماری اسب آفریقایی ، سیاه زخم و آبله گوسفند.

این مسئولیت شما است که حیوانات خود را سالم نگه دارید و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز بیماری در مزرعه خود انجام دهید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه