کد خبر:276362
پ
Google’s Parent Company Alphabet To Report Quarterly Earnings On Tuesday
پژواک گزارش می‌دهد:

چگونه از شر بدافزار در گوشی اندروید خلاص شویم؟

امروزه اکثر گوشی اندروید به دلیل استفاده از برخی از فیلترشکن‌ها و نصب برنامه‌ از سایت‌های غیرمعتبر مورد حمله بدافزار‌ها قرار می‌گیرد و این اختلال می‌تواند در طیف گسترده‌ای صورت گیرد.

امروزه اکثر گوشی اندروید به دلیل استفاده از برخی از فیلترشکن‌ها و نصب برنامه‌ از سایت‌های غیرمعتبر مورد حمله بدافزار‌ها قرار می‌گیرد و این اختلال می‌تواند در طیف گسترده‌ای صورت گیرد.

 

*** رهایی از شر بدافزارها

 

به گزارش پژواک، تا به حال کلمه ویروس یا بدافزار به گوشتان خورده است. بدافزار‌ها می‌توانند انواع کار‌های مخرب را از سرقت اطلاعات حساس گرفته تا از بین بردن کل سیستم‌ها یا دستگاه‌های شما را انجام دهد. امروزه اکثر گوشی اندروید به دلیل استفاده از برخی از فیلترشکن‌ها و نصب بعضی از برنامه‌ها از سایت غیرمعتبر ویروسی شده و این مهم باعث از بین رفتن اطلاعات گوشی می‌شود.

براساس این گزارش بدافزار‌ها همچنین می‌توانند توسط خود مهاجمان، یا با دستیابی فیزیکی به رایانه یا با استفاده از دستیابی به دسترسی مدیر از راه دور، روی رایانه نصب شوند. هدف کلی بدافزار یا باج افزار‌ها ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی یک دستگاه است و این اختلال می‌تواند در طیف گسترده‌ای صورت گیرد. از نمایش آگهی بدون اجازه بر روی یک دستگاه گرفته تا دستیابی به زیرساخت‌های یک کامپیوتر یا یک گوشی،
در حقیقت می‌توان گفت هیچ کس نمی‌تواند به طور کامل در برابر حملات بدافزار، غیر قابل نفوذ شود تنها راهی که می‌شود در این خصوص مقابله کرد استفاده از آنتی‌ویروس‌های معتبر ضد بدافزار است که شاید بتوان از بخشی اطلاعات محافظت کرد.

از سوی دیگر در گوشی‌های اندرویدی اطلاعات زیادی از جمله تصاویر، کارت‌های اعتباری، پیام‌ها و سایر اسناد و داده‌های ارزشمند که اکثرا روی تلفن هوشمند ذخیره می‌شوند. اگر بدافزار‌ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند می‌توانند باعث خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری شوند؛ بنابراین تشخیص بدافزار و حذف بدافزار احتمالی، امری ضروری است.

گرم شدن بیش از حد تلفن هوشمند، خالی شدن سریع‌تر باتری نسبت به قبل، کم شدن سرعت عملکرد تلفن، دیر باز شدن برخی برنامه‌ها، یا اصلا باز نمی‌شوند و یا خراب شده‌اند. مشاهده برنامه‌هایی که دانلود آن‌ها را به یاد ندارید و افزایش بیش از حد مصرف اینترنت از عمده علائم وجود بدافزار در سیستم عامل اندروید است.

راه‌هایی که بتوان بدافزار‌ها را از گوشی اندرویدی حذف کرد بدین ترتیب است که برنامه‌های امنیتی مناسب را نصب و سیستم عامل و نرم‌افزار‌های گوشی خود را بروزرسانی کنید. همچنین از کلیک کردن روی لینک‌های ناآشنا در ایمیل‌ها و سایت‌های مختلف خودداری کنید. در کنار موارد فوق از پسورد‌های قوی استفاده کنید و یا از برنامه‌ی مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

یکی از راهکار‌هایی که بسیار در این زمینه مهم بوده این است که از اتصالات وای‌فای ناامن دوری کنید. همچنین اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را تنها از منبع و استور‌های مطمئن دانلود کنید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه