کد خبر:273689
پ
concept-apple-mr-headset-design
پژواک گزارش می دهد:

چه تراشه‌ای در هدست واقعیت ترکیبی اپل استفاده خواهد شد؟

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا با تراشه M2 از راه می‌رسد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا با تراشه M2 از راه می‌رسد.

 

*** هدست واقعیت ترکیبی اپل

 

به گزارش پژواک، مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات و گزارش‌ها درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و حالا طبق جدیدترین گزارش بلومبرگ، ظاهرا کوپرتینویی‌ها برای این هدست خود از تراشه تازه‌نفس و قدرتمند M2 استفاده خواهند کرد.

به گفته «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ جدیدترین نسخه از هدست اپل که قادر به پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است، از تراشه پایه M2 به همراه ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد.

در حالی گورمن به چیپ M2 اشاره کرده که یکی از تحلیلگران مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» گفته بود اپل برای این محصولش از تراشه‌ای با توانایی‌های M1 به همراه یک چیپ ضعیف‌تر برای مدیریت داده‌های جمع‌آوری شده از سنسورها استفاده می‌کند.

اگرچه خبرنگار بلومبرگ اشاره‌ای به تراشه دوم نکرده، اما گزارش‌های بسیاری از تجهیز هدست واقعیت ترکیبی اپل به چیپ دوم خبر داده‌اند.

بنابراین به احتمال زیاد با این تراشه روبه‌رو می‌شویم، بلکه قدرت M2 اپل را به استفاده از تنها یک چیپ متقاعد کرده است.

اپل در کنفرانس WWDC 2022 از تراشه M2 به همراه دو مک مجهز به آن رونمایی کرد.

به گفته اپل، این چیپ در مقایسه با M1 تا ۱۸ درصد در CPU و تا ۳۵ درصد در GPU سریع‌تر است بنابراین کاربران هدست اپل با قدرت بالاتری نسبت به انتظارات قبلی روبه‌رو می‌شوند.

با توجه به گفته گورمن مبنی بر استفاده از ۱۶ گیگابایت رم در این هدست، به احتمال زیاد دستگاه اپل نسبت به هدست واقعیت مجازی متا با ۶ گیگابایت رم قدرت بسیار بالاتری داشته باشد.

با این حال تا زمان معرفی رسمی این محصول نمی‌توانیم از چنین موضوعی مطمئن باشیم.

با توجه به اینکه شایعات از معرفی این هدست در ژانویه ۲۰۲۳ خبر می‌دهند، باید در ماه‌های پیش رو با اطلاعات بیشتری روبه‌رو شویم.

مدیرعامل اپل، تیم کوک چند روز پیش در مصاحبه‌ای به صورت غیرمستقیم به این محصول اشاره کرده بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه