کد خبر:264344
پ
۲۸۴۰۹۸۷
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پیش‌بینی رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی بخش ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش‌بینی رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی بخش ارتباطات خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش‌بینی رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی بخش ارتباطات خبر داد.

 

*** رشد اقتصادی

 

به گزارش پژواک، فرهاد معارفی در مراسم رونمایی از سند ارتقای بهره‌وری در بخش ارتباطات با اشاره به اهمیت بهره وری و ضرورت ارتقای بهره وری در برنامه ششم توسعه، گفت:

در ماده ۳ این قانون رشد اقتصادی کل کشور ۸ درصد تعیین شده است در حالی که برای بخش ارتباطات رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده که گویای محرک و پیشران بودن بخش ارتباطات در کشور است.

وی رشد سالانه بهره‌وری در بخش ارتباطات را در برنامه ششم توسعه ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت:

پیش بینی این اعداد برای بخش ارتباطات نشان می دهد که کشور و مسوولین قوه مقننه از بخش ارتباطات انتظار و توقع ویژه ای دارند.

 

*** بهره وری در دستگاه های اجرایی

 

معارفی به تکالیف برنامه ششم برای بهره وری در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود:

وزارت ارتباطات با کمک سازمان ها و دستگاه های زیرمجموعه خود موفق به شناسایی موانع ارتقای بهره وری در بخش شده است که مبتنی بر آن سند و برنامه عملیاتی ارتقای بهره‌وری تهیه و تنظیم شد.

 

وی با اشاره به همکاری نزدیک سازمان ملی بهره وری برای تهیه سند و برنامه عملیاتی این حوزه، گفت:

امروز شاهد یک نقشه راه و بیش از ۶۰ برنامه عملیاتی به تفکیک دستگاه‌های برای استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بخش ارتباطات هستیم.

 

*** مهم‌ترین اصول برای اجرای موفق سند

 

به گزارش پژواک، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در پایان، اراده و عزم بالاترین تا پایین‌ترین مقام دستگاه ها را یکی از مهم‌ترین اصول برای اجرای موفق این سند عنوان کرد و افزود:

وقتی سطوح بالای مدیریتی کشور برای بهره‌وری نقش مهمی در اسناد بالادستی کشور در نظر گرفته‌اند ما نیز باید اراده خود را در این راستا متمرکز کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه